Tar Géza, az idén 175 éves Carl Zeiss AG magyar leányvállalatának a marketingvezetője az autóiparból érkezett a nagy hagyományú német multihoz.
Beszélgetésünk elején áttekintjük az alapító, Carl Zeiss finommechanikai és optikai műszerész, vállalkozó szakmai pályafutását. Zeiss neve a kortársak és az utókor számára a tökéletességre való szélsőséges törekvés szinonímája, ezzel összefüggésben azt is megtudjuk, miért volt mindig a keze ügyében a kalapács. De elsősorban nem az jellemező rá, amit szétvert, hanem az, amit létrehozott. Szociálisan érzékeny személyiség volt, egyes intézkedéseivel messze megelőzte a korát, öröksége a mai napig meghatározza a vállalati kultúrát.
Az alapító után a nevét viselő cég történetét is felidézzük. Jéna, Bécs, Weimar voltak a legfontosabbak helyszínek a máig tartó sikersztoriban. A vállalat 5 alkalmazottal indult, és igen messzire jutott. A II. világháború miatt még két részre is szakadt, de a vasfüggöny sem tudta elpusztítani sajátos cég kultúráját.
A Zeiss ma az orvosi műszerek, a méréstechnika, az optikai lencsék (planetárium, kameralencsék, fényképezőgépek, távcsövek), a félvezetőgyártás-támogatás és a szemüveglencsék piacának egyaránt meghatározó szereplője.
A beszélgetés végén a jövőbe is nézünk, megbeszéljük, milyen kihívások várnak a 175 év elteltével is jó egészségnek örvendő vállalkozásra, és a speciális fogyasztói igények és elvárások teljesítése mellett azt is tisztázzuk, hogyan jelennek meg a környezetvédelem követelményei a gyártásban.