A márkákban bízunk, nem a reklámokban

Hírek

Brit tudósok szerint legalábbis.

Nőtt a britek hazai márkákba vetett bizalma, miközben továbbra is a legszkeptikusabb fogyasztók közé tartoznak, ami a reklámüzenetek igazságtartalmát illeti – írja a WARC. A Reputation Institute mérése szerint az emlékezetes lóhús botrány óta a brit cégek több mint fele javított a megítélésén.

Az elemzésből az is kiderül, hogy a jól működő CSR-stratégia minden korábbinál fontosabb, mivel a fogyasztók sokkal jobban megnézik a kínált terméken, szolgáltatáson túl azt is, hogy ki is kínálja azokat, és lehet-e neki hinni.

Furcsa, hogy miközben maguk a brandek visszakapaszkodóban vannak, a hirdetésekben megfogalmazott állításaiknak kevesen hisznek. Mindössze a britek 15,4 százaléka mondta azt, hogy kifejezetten elhiszi az állításokat, ami jócskán elmarad a szintén alacsony, 25 százalékos globális átlagtól. A briteknél csak a franciák, a németek és a japánok szkeptikusabbak.

 

SOCIAL MEDIA