A magyarok díjazzák a társadalmi felelősségvállalást

Hírek

Egyre több magyar fogyasztó hajlandó többet fizetni, ha tudja, hogy az érintett vállalat saját programja keretében közvetlenül támogat társadalmi célokat.

Ilyen esetben száz magyarból 51-en készek magasabb áron is vásárolni. Tavaly 43-an, három éve pedig csak 32-en nyilatkoztak így. Többek között ezt tárta fel a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat kutatása a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról.
A felmérést megelőző hat hónap során a magyar fogyasztók 57 százaléka vásárolt legalább egy árucikket vagy szolgáltatást olyan cégtől, amelyről tudta, hogy elkötelezett pozitív társadalmi törekvések iránt. Ez az arány 25 százalékponttal nagyobb, mint a múlt évi felmérés során.
Hatvan országban több mint 30 ezer internet-használót kérdeztek meg a Nielsen kutatásának keretében, idén februárban és márciusban. A felmért országok válaszadóinak átlag 55 százaléka hajlandó magasabb árat megadni valamiért, ha a társadalmi felelősségvállalásban aktív vállalatoktól vesznek valamit. Arányuk 10 százalékponttal több, mint a 2011. évi felmérés során.

A társadalmi felelősségvállalás olyan vállalatokat jellemez a Nielsen kutatása alapján, amelyek elkötelezetten tevékenykednek pozitív társadalmi és környezetvédelmi hatások érdekében. Mindkét irányt vagy legalább az egyiket a fogyasztók egyre inkább elvárják a vállalatoktól.
Egy-egy megvásárlandó termékkel kapcsolatban családi körben, barátok között vagy más forrásból szokott tájékozódni a gyártó vállalat társadalmi felelősségvásárlásáról a magyar megkérdezettek 38 százaléka. Az európai átlag 28 százalék.
Szívesebben dolgozik pozitív társadalmi és környezetvédelmi hatások iránt elkötelezett cégnél a magyarok 67, míg az európai átlag 53 százaléka.
„Fontos, hogy egy vállalatnál lássák egy márka értékében a társadalmi és hagyományos tényezők rangsora által kínált lehetőségeket. Akkor ugyanis olyan világos fenntarthatósági stratégiákat valósíthatnak meg, amelyek növelik a lojalitást márkájuk iránt, és javítják piaci teljesítményüket” – állapítja meg Amy Fenton, a Nielsen általános fejlődésben és fenntarthatóságban illetékes globális vezetője.

SOCIAL MEDIA