A magyar webshopok fele nem biztonságos

Hírek

A vizsgálat apropója az volt, hogy a Google 2018-ban újabb változtatásokat vezet be, amelyek jelentős hatással lesznek a rangsorolási algoritmusokra, ezáltal webshopok forgalmára és eredményére is.

Júliusban, a 68-as verziószámú Chrome megjelenésekor “Nem biztonságos” figyelmeztetés kerülhet azokra a weboldalakra, amelyek nem titkosított kapcsolaton keresztül kommunikálnak a látogatók böngészőjével,
a https:// használata így már nem csak ajánlott, hanem gyakorlatilag kötelező lesz mindenki számára – közölte a portál lapunkkal.

Mivel a keresések nagy része már mobil eszközökön történik, az idei évtől a Google az asztali és a mobil oldalaink értékét is a mobil eszközökön mérhető eredmények alapján fogja rangsorolni. A mobile-first index bevezetése mellett a Speed Update munkanévre hallgató, júliusban várható frissítést követően a mobilos böngészés során is rangsorolási szempont lesz, hogy az oldal betöltési sebessége hogyan alakul.

A magyar piac felkészültségét ezekre a változásokra – jegyezte meg a Kosárérték e-kereskedelmi magazin, amely 2864 webáruház elemzésével vizsgálta a kérdést.

A vizsgált webáruházak mindössze alig több mint fele biztonságos, 52%-uk felel meg az SSL titkosítással ellátott kommunikáció követelményeinek. Azok a kereskedők, akiknek az oldala továbbra is http:// protokollon
jelenik meg, a “Nem biztonságos” figyelmeztetésre, és ezzel a vásárlói bizalom megingására számíthatnak.

A Google Mobilbarát teszt eszköze szerint az elemzésben részt vevő webáruházak 84%-a mobil eszközökre megfelelően optimalizált, így ezen a területen van a legkevesebb lemaradásuk a magyar kereskedőknek.

A PageSpeed Insights pontszámok vizsgálata során a webáruházak mindössze 20%-a ért el “zöld” minősítést,
azaz legalább 80 pontos eredményt (asztali és mobil kategóriában egyaránt). A “narancs” tartományba, azaz
60 és 80 pont közé asztali böngészőkben az oldalak 43%-a, mobil böngészőkben pedig 56%-a került – a webshopok felének tehát még van teendője ezen a területen.

SOCIAL MEDIA