A felek az egyeztetésen áttekintették a magyar élelmiszergazdaság és élelmiszer-kiskereskedelem helyzetét, különös tekintettel az élelmiszer-infláció várható alakulására, az élelmiszeripar és a kiskereskedelem előtt álló kihívásokra, illetve a fejlődési lehetőségekre.
„Számunkra kiemelten fontos hazánk élelmiszeripara és a hozzá kapcsolódó munkahelyek támogatása, így elköteleződésünk az ügy iránt magától értetődő. Alapításunk óta nagy hangsúlyt helyezünk a hazánkban előállított minőségi magyar élelmiszerek forgalmazására, amelynek aránya üzleteinkben 85% feletti. A Coop Rally-val pedig immár 17 éve mutatjuk be a szektor hagyományokra épülő innovációit. Törekvéseink egyik legmeghatározóbb partnere a Bonafarm Csoport, akivel éves szinten több mint 10 milliárdos forgalmat bonyolítunk 2200 üzletünkben, amellett, hogy számos Coop sajátmárkás termékünk gyártója” – fogalmazott Pekó László, a Co-op Hungary Zrt. elnöke.
„A legfőbb célunk, hogy a mostanihoz hasonló inflációs környezetben is megtartsuk az élelmiszereink minőségét és véletlenül sem a minőség és megbízhatóság romlásával próbáljuk a piacrészesedésünket megőrizni. Hiszen tudjuk, hogy hosszú távon azon fogyasztók is a minőségben bíznak, akik a nehéz helyzet miatt most az alacsonyabb árú termékeket kénytelenek előnyben részesíteni. Mindezzel párhuzamosan nagy hangsúlyt fektetünk a termelési hatékonyságunk javítására, minden belső folyamatunkat, valamint a beruházásainkat is ennek rendeljük alá, és ezzel próbáljuk az élelmiszer-drágulás fogyasztókra gyakorolt hatását mérsékelni. A minőség ugyanis nem ment fel a világ élvonalába tartozó hatékonyság elérése alól. Ehhez a kiváló, nagy hagyományokkal rendelkező márkáink és a mögöttük lévő termelési szakértelem szilárd alapot ad. Mindezek feltételei annak, hogy a fogyasztó a hazai termékeket részesítse előnyben. Ebben és az ehhez vezető út alatt a tisztességtelen versenytől való megóvásban egyik fontos hazai partnerünk a Coop Csoport” – mondta el Csányi Attila, a Bonafarm Csoport vezérigazgatója.
A CO-OP Hungary Zrt., valamint a Bonafarm Csoport közös céljaik elérése érdekében a jövőben is fenntartják a már több éve meglévő partneri kapcsolatukat – írják.
Fotó: Csányi Attila(balra) és Pekó László