A mai naptól „Josie Pepper”, a robot válaszol az utasok kérdéseire a müncheni 2-es terminálban.
120 centiméter magas, csillogó kerek szemekkel és kellemes nő hanggal – akár a beszállókaput, egy bizonyos éttermet vagy üzletet keresnek az utasok a repülőtéren, Josie Pepper azonnal útba igazítja őket.
Josie Pepper munkába állításával a Lufthansa úttörő projektet valósít meg a Müncheni repülőtéren: most először tesztelnek mesterséges intelligenciával rendelkező humanoid robotot német reptéren. Josie néhány héten át a 2-es terminál Müncheni repülőtér és Lufthansa által közösen üzemeltett, csak utasok számára megközelíthető csarnokában teljesít szolgálatot. Az első bevetés alkalmával az angolul beszélő robot a központi épületet a szatellit-terminállal összekötő földalatti vasúthoz vezető utaslépcső tetején köszönti az érkezőket. A kísérleti időszakban azt vizsgálják, hogyan fogadják az utasok Josie Peppert.
Josie Pepper agya WLAN internethozzáféréssel rendelkező, nagy teljesítményű processzort tartalmaz. A robot ezen keresztül csatlakozik ahhoz a felhőszolgáltatáshoz, amely feldolgozza, majd értelmezi a beszédet, és kapcsolatot létesít a reptéri adatok felé. A rendszert az teszi különlegessé, hogy a robot nem csupán előre meghatározott szöveget használ fel a beszédhez. Képes tanulni, és minden kérdésre egyedi választ ad. A „valódi” agyhoz hasonlóan folyamatosan fejlődik, és a kérdéseket a releváns információkkal kombinálva egyre pontosabban válaszol.
A robot képességei az IBM Watson IoT-platform felhőalapú mesterséges intelligenciájára épülnek. Josie Peppert a francia SoftBank Robotics készítette. A női robot a Müncheni repülőtér dolgozóitól és a Lufthansától, megérkezésekor kapta a Josie nevet.