A Lexus ES lett az év autója Kínában

Hírek

Kína már évek óta nem csupán a világ legfontosabb autópiaca (2017-ben a világban összesen eladott 86 millió új autóból 25,8 millió, azaz a világszintű autóeladások 30 százaléka Kínában talált gazdára), de az ezt támogató állami szabályozásnak köszönhetően az egyik legzöldebb is: csak Japánban és Európában talál gazdára több részben vagy teljesen elektromos autó, mint ott. Éppen ezért rendkívül fontos elismerés a világ vezető környezetbarát hibrid elektromos autógyártója, a Lexus számára, hogy vadonatúj felső kategóriás luxuslimuzinjának, a Lexus ES-nek ítélték a „2019-es Év Autója – Kína” címet.

A vadonatúj, története során most először Európában is forgalmazásra kerülő és a hazai márkakereskedésekbe januárban érkező Lexus ES első helyezett lett Kína legfontosabb és egyben a világ egyik legrangosabb autóipari megmérettetésén, elnyerve a címet, amire több mint 80 vadonatúj modell gyártója pályázott.

A World Car Awards válogatási alapelveit követő „Év Autója – Kína” a kínai autóipar legnagyobb presztízsű és leghitelesebbnek számító díja, amely előkelő helyen áll a globális autóipari díjak fontossági sorrendjében – a kínai autópiac globális súlyának megfelelően. A díjat egy 34 közismert autós szakújságíróból álló zsűri ítélte oda a Lexus ES-nek három válogatási kör után.

Kínában a Lexus nem csupán a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásával forgalmazza az ES-t (ES 300h néven), amely városi forgalom során akár 50-70 százalékban tisztán elektromos, fogyasztás és károsanyagkibocsátás-mentes közlekedést tesz lehetővé (Európában és hazánkban a luxusmárka ezzel a hajtással kínálja a modellt), de elérhető hozzá az Egyesült Államokban is kínált benzines hajtás is.

Érdekesség, hogy míg a világ más részein a vadonatúj, takarékos, 2,5 literes, négyhengeres benzinmotorral hajtott változat az ES 250 néven szerepel, addig Kínában az ES 260 nevet kapta, miután a „250” szerencsétlen számnak, illetve szónak számít az országban. Vélhetően ugyanakkor a Lexus ES Kínában is zömében a Lexus negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásával talál majd gazdára, és a rangos elismerésből ítélve jó esélye van arra, hogy az ország egyik legnépszerűbb luxuslimuzinja legyen.

 

SOCIAL MEDIA