A kertészettel foglalkozó influencerek is egyre nagyobb jelentőséggel bírnak

Hírek Kiemelt

A kertészkedés divatos hobbi lett napjainkra: zöldségeket és virágokat nevelünk erkélyeken, közösségi kertekben és saját kertekben. A kertészkedés mint hobbi növekvő népszerűsége miatt egyre nagyobb igény mutatkozik a megbízható információforrások iránt is.

 

Régebben a kertészeti ismeretek általában nemzedékről nemzedékre szálltak. Sok család számára a saját kert volt a gyümölcs- és zöldségforrás, a nagyszülők és szülők pedig átadták tudásukat és tapasztalatukat unokáiknak, gyermekeiknek. Még ma is sok hobbikertész támaszkodik felmenői tudására, és a tőlük ellesett ismereteket használja kertészkedés során. A családon belüli tapasztalatcsere mellett a kertészkedéssel foglalkozók közösségei is információforrásként szolgáltak és szolgának máig is.

 

A modern média mint tudásközvetítő

A múltban a kertészeti ismereteket főként a tapasztalt kertészekkel folytatott személyes beszélgetéseken keresztül vagy a kertészeti szakkönyvek tanulmányozásával lehetett megszerezni.

Míg korábban a szakértői tudás gyakran nehezen volt elérhető a hobbikertészek számára, az utóbbi évtizedekben a technológiai fejlődésnek köszönhetően, az internet és a közösségi média megjelenésével drámaian megváltozott az információk elérhetősége, és ezáltal az információszerzés és a tanulás módja is.

Ma már számos online forrás, például weboldalak, blogok és a közösségi média áll a hobbikertészek rendelkezésére. Ezeken a felületeken szakemberek osztják meg tudásukat és tapasztalataikat, a hobbikertészek így könnyen hozzáférhetnek hasznos tippekhez, információkhoz, a kertjük kialakításához és gondozásához szükséges útmutatásokhoz.

Az elmúlt években az internet, mint a kertészeti ismeretekkel kapcsolatos információforrás jelentősége, nagymértékben megnőtt: az Európai Bizottság 2020-as tanulmánya szerint az európaiak közel 60%-a használja az internetet a növényekkel, a kert gondozásával kapcsolatos információk beszerzésére.

 

A közösségi média mint információforrás

A közösségi média a modernitás, a digitalizáció, a kapcsolatépítés és a globalizáció megtestesítője, amelynek első szereplője a Facebook volt.

2023 januárjában világszerte mintegy 4,76 milliárd közösségimédia-felhasználó volt – ez a világ népességének valamivel kevesebb mint 60%-a. És a használat meglehetősen intenzív: a felhasználók globálisan átlagosan  napi 2 óra 31 percet töltenek el közösségimédia-fogyasztással.

A közösségi médiát világszerte leginkább a barátokkal és a családdal való kapcsolattartásra használják (47,1%), de a különféle tartalmak, például cikkek, videók keresése (30,3%), vállalkozási vagy vásárlási ötletek keresésére is jelentős hányadot képvisel (24,5%). A közösségimédia-felhasználók 25,9%-a pedig valamilyen terméket keres.

A Facebook, a YouTube és az Instagram, amelyek mindegyikének több mint 2 milliárd a havi látogatóinak a száma, népszerű platformokká váltak a kertészeti témák iránt érdeklődők körében. A YouTube-on számos olyan videó található, amelyekben szakértők osztják meg tudásukat, és akár bonyolultabb kertészeti témák esetén is képesek egyszerű instrukciókkal segítséget nyújtani a felhasználóknak. Az Instagramon és a Facebookon számos hobbikertész és influencer mutatja be kertjét és osztja meg tapasztalatait.

 

Kertész influencerek mint az inspiráció forrásai

Az első kertész influencerek a 2000-es évek elején jelentek meg, ekkor kezdték megosztani tapasztalataikat, tippjeiket, trükkjeiket az egyre növekvő rajongótáborral, és  azóta is rengeteg embert ösztönöztek kertészkedésre.

A kertészettel foglalkozó influencerek száma és elérése Európában jelentősen megnőtt az elmúlt években, nem utolsósorban a kertészettel kapcsolatos tartalmak széles skálájának köszönhetően. Például a YouTube, az Instagram és a Facebook legismertebb influencerei közül néhányan több millió követőt vagy feliratkozót érnek el.

 

Bizonyos dolgok változatlanok

Bár a tudásátadás formája sokat változott, vannak bizonyos dolgok, amelyek évtizedek óta változatlanok a kertészkedés terén. Ezek közé tartoznak a kertészkedésben bevált módszerek és technikák mellett a kertészeti eszközök klasszikusai, amelyek évtizedek óta szinte minden kertben megtalálhatóak, és számtalan kerttulajdonost segítettek a munkájában – olvasható a WOLF-Garten márka közleményében.

SOCIAL MEDIA