„Számunkra a Henkelnél a fenntarthatóság nemcsak régi hagyományunk része, hanem a „Célzott Növekedés” stratégia menetrendünk szerves eleme is. 2010-ben meghatároztuk hosszú távú fenntarthatósági stratégiánkat és célkitűzéseinket 2030-ig. Büszkék vagyunk arra, amit azóta elértünk. Céljaink nagy részét teljesítettük, sőt némelyiket túl is léptük. Fogyasztói és ipari üzletágaink fenntartható innovációi révén kiemelkedő értéket kívánunk teremteni, hogy felülmúljuk piacainkat, miközben megerősítjük vezető szerepünket a fenntarthatóság terén” – nyilatkozta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.
„A világjárvány számos új kihívást állított elénk tavaly. Ennek ellenére, elkötelezett csapatként világszerte sikerült fenntarthatósági menetrendünket előre mozdítanunk, különösen: a klímapozitív vállalattá válás, a körforgásos gazdaság és a társadalmi fejlődés három kiemelt fókuszterületén. Erőfeszítéseink nagyszerű eredményeket hoztak, mind vállalati szinten, mind teljes termék- és technológiai portfóliónkban” – tette hozzá Sylvie Nicol, a Henkel igazgatóság emberi erőforrásokért és fenntarthatóságért felelős alelnöke.
Úttörő szerep a fenntarthatóság területén
2010-ben a Henkel hosszú távú fenntarthatósági stratégiát határozott meg 2030-ig, amelyet konkrét célok támasztanak alá. Ezeket a stratégiákat és célkitűzéseket azóta folyamatosan pontosítják és tovább bővítik. A stratégia alapköve a kevesebb erőforrással több értékteremtés törekvése – lehetővé téve a növekvő világnépesség jólétét, ugyanakkor csökkentve a globális lábnyomot.
2020 a 2030 felé vezető út középtávját jelöli. Az elmúlt évtizedben a Henkel jelentős előrelépést ért el fenntarthatósági stratégiájának minden dimenziójában: A vállalat a szén-dioxid-kibocsátás, a hulladék- és vízgazdálkodás terén összeségében 39 százalékkal tudta csökkenteni környezeti lábnyomát, ezzel jelentősen meghaladva a 2020-ra kitűzött 30 százalékos csökkentési célt. Ezenkívül az egymillió ledolgozott munkaóra/balesetek arányának 50 százalékos csökkenésével a Henkel elérte a 2020-ra kitűzött biztonsági célját.
30 éve kiadott fenntarthatósági jelentés
A Henkel 1992-ben tette közzé első fenntarthatósági jelentését. Ezáltal a Henkel az iparágban, valamint a német DAX-környezetben azon kevés vállalatok közé tartozik, akik büszkén tekinthetnek vissza a 30 éves következetes fenntarthatósági jelentések gyakorlatára. Az első jelentés „Környezetvédelmi jelentés” volt, és többek között a Henkel környezetvédelmi elveire terjedt ki. „Azóta a Henkel jelentési és fenntarthatósági stratégiája jelentősen fejlődött. Ma számos olyan témával foglalkozunk, amelyek fontosak részvényeseink és vállalatunk jövőbeni sikere szempontjából. Ezek a szociális és környezeti normák betartásától az ellátási láncunkon át az klíma-pozitív vállalattá való válásig terjednek” – mondta Uwe Bergmann, a Henkel fenntarthatósági menedzsment vezetője.
Ambiciózus célok a klímavédelem terén
A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és a globális felmelegedés korlátozása érdekében, a Henkel hosszú távú elképzelést követ és 2040-re klímapozitív vállalattá kíván válni.
A vállalat ambiciózus célja, hogy 2025-re 65 százalékkal csökkentse termelésének szén-dioxid-kibocsátását. Az energiahatékonyságán folyamatosan javít és 2030-ra csak megújuló energiaforrásokból előállított villamos energiát használ fel. 2020 márciusában a Tudományos alapú célok elnevezésű kezdeményezés (Science Based Targets Initiative, SBTi) megerősítette, hogy a Henkel kibocsátáscsökkentési céljai megfelelnek a párizsi klímamegállapodás követelményeinek.
A tavalyi év fontos mérföldköve volt a széleskörű virtuális áramvásárlási megállapodás (Virtual Power Purchase Agreement, VPPA) megkötése egy új szélerőműről a texasi Bee megyében. Ez hosszú távon fedezi a Henkel amerikai villamosenergia-szükségletének 100 százalékát.
Ezen kívül a Henkel arra szeretné használni márkanevét és technológiáit, hogy segítse az ügyfeleket, fogyasztókat és beszállítókat a saját szén-dioxid-kibocsátásuk csökkentésében. Miután a vállalat már lehetővé tette számukra, hogy több mint 55 millió tonnát takarítsanak meg a 2020-ig tartó 5 éves időszak alatt, a vállalat arra törekszik, hogy 2025-re elérje a 100 millió tonnás célt.
Mérhető siker a csomagolási célok terén
A Henkel aktívan támogatja a körforgásos gazdaság fejlődését, és ambiciózus csomagolási célokat követ. 2025-re a Henkel csomagolásainak 100 százaléka újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz.* 2020 végén a vállalat ezt már elérte a csomagolásának körülbelül 89 százalékánál.
A vállalat folyamatosan dolgozik azon is, hogy növelje az újrahasznosított anyagok arányát a csomagolásában. Míg sok Henkel csomagolás már most is újrahasznosított anyagokból készül, a vállalat célja, hogy 2025-re az újrahasznosított műanyag részarányát minden fogyasztási cikkének csomagolásában több mint 30 százalékra növelje világszerte. 2020 végén ez az arány 15 százalék körül mozgott.
Pozitív hozzájárulás a társadalmi fejlődéshez
A társadalmi egyenlőtlenségek elleni küzdelem korunk egyik legnagyobb globális kihívása. A koronavírus-járvány ezt még fokozta, és gyakran súlyosan a legkiszolgáltatottabbakat érinti. Ezért a világjárvány elleni küzdelem különösen fontos feladat volt 2020-ban. A Henkel tavaly globális szolidaritási program indított, mellyel jelentősen kibővítette sürgősségi segélyezési tevékenységét. Ez hozzájárult a „társadalmi fejlődés” fókuszterülethez, amely a Henkel hat fenntarthatósági prioritásának egyike.
A vállalat hangsúlyozza elkötelezettségét, 2025-ig tovább kívánja növelni a közösségekre gyakorolt pozitív társadalmi hatását: 100 százalékban felelősségteljes beszerzéssel, több mint 50 ezer fenntarthatósági nagykövetnek képzett munkavállalójának bevonásával, illetve 20 millió ember életkörülményének javítását segítve világszerte.
Ennek egyik példája a Henkel régóta fennálló együttműködése a Solidaridad fejlesztési szervezettel, amely Dél-Amerikában, Afrikában és Ázsiában kistermelőket támogat a fenntartható pálmaolaj kitermelésében. A mai napig megközelítőleg 34 ezer kistermelőt értek el, akik mintegy 305 ezer hektár földet művelnek.