A Cannes Lions bejelentette: 2015-ben – a díj történetében immár másodszor – a holland központú sörgyártó kapja majd az innovatív globális hirdetőket illető elismerést.
Philip Thomas, a Lions Festivals ügyvezetője elmondta: az Év Kreatív Hirdetője díjat olyan vállalat kaphatja, amely a kreativitás határait feszegeti és őszintén hisz abban, hogy a kreativitás az üzleti élet hajtóereje, amely a világot is formálja. Elmondása szerint a Heineken egész szervezetét átitatja a kreativitás, a marketingcsapatoknak pedig módjukban áll kísérletezni, miközben a márkáik alapvető értékeit mindig szem előtt tartják. A cég az elmúlt három év során hat márkával, hét országban 41 Lions-t nyert, köztük a Kreatív Hatékonyság Nagydíját is. Ezt 2013-ban „A Heineken legendás utazása: világszerte igazoljuk a prémiumot” (Heineken’s Legendary Journey: Justifying a Premium the World Over) globális márkapozicionáló kampányával nyerte. A Heineken a második cég, amely a díj 1992-es bevezetése óta duplázni tudott: az első Év Kreatív Hirdetője díjat még 1995-ben kapta.
Az eredmény kapcsán Alexis Nasard, a Heineken nyugat-európai elnöke és globális marketingigazgatója elmondta: a kreativitás jelentős versenyelőny, mert nem másolható könnyen. A design, a marketingprogramok és az innováció középpontjában is ez áll. A díjnyertes kampányok átlag feletti mértékben növelik az eladásokat, miközben a bizalmat is építik és segítenek a legtehetségesebb emberek megtartásában.
A Heineken az elmúlt négy évben beindította a Global Commerce University elnevezésű belső képzését, amelyet minden marketing- és értékesítési vezetőnek, valamint ügyvezetőnek el kell végeznie. Ezen iparági szakértők és egyetemi tudósok segítenek felépíteni a fenntartható kreativitáson nyugvó üzlet alapjait. Ezzel párhuzamosan a partnerügynökségek számát is csökkentették: a Heineken márkán például már egyetlen globális ügynökség dolgozik, így biztosítva a konzisztenciát. (A vállalat márkái közül a Dos Equis, a Newcastle Brown Ale és a Tui Beer is nyert Cannes-i díjakat az elmúlt időszakban.)
Az Év Kreatív Hirdetője díjat a 2015. június 21-27. között megrendezett 62. Cannes Lions-on adják majd át.
(A képen Bérénice Marlohe a Heineken-kampányból)