A Google 2022-ben több mint 5,2 milliárd rosszindulatú hirdetést távolított el világszerte

Hírek Kiemelt

A Google 2022-ben 29, a kiadókra és hirdetőkre vonatkozó új irányelvet léptetett életbe vagy dolgozott át. Ezek között szerepelt a pénzügyi szolgáltatások ellenőrzésére irányuló program kiterjesztése tíz új országra, a fiatalkorúak védelmét szolgáló funkciók bővítése és a választási hirdetésekre vonatkozó irányelvek megerősítése.

 

Ezek az irányelvek segítenek megvédeni az embereket az online térben. A Google 2022-ben több mint 5,2 milliárd hirdetést távolított el, több mint 4,3 milliárd hirdetést korlátozott, illetve több mint 6,7 millió hirdetői fiókot függesztett fel. Ez 2021-hez képest 2 milliárddal több eltávolított hirdetést jelent éves szinten. Emellett több mint 1,5 milliárd kiadói felületen blokkolta vagy korlátozta a hirdetések megjelenését, és több mint 143 000 kiadói oldalon hajtott végre széleskörű, teljes webhelyre vonatkozó biztonsági intézkedéseket. Az irányelvek ilyen mértékű érvényesítéséhez a vállalat az emberi felülvizsgálatok, valamint a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás kombinációja által nyújtott segítségre támaszkodott, melyek világszerte hozzájárultak a tartalmak átválogatásához és a jogsértések jobb felderítéséhez.

 

A felhasználók megóvása az online csalásoktól és átverésektől

A csalások száma továbbra is folyamatosan növekszik. Bár az átverések nem számítanak újdonságnak a digitális hirdetések világában, valódi pénzügyi károkat okozhatnak, ezért a Google elkötelezetten küzd platformjain a különböző csalások ellen.

2022-ben a vállalat kibővítette a pénzügyi szolgáltatások ellenőrzésére irányuló programját, amely megköveteli a hirdetőktől annak bizonyítását, hogy a helyi szabályozó hatóság engedélyezte számukra termékeik és szolgáltatásaik reklámozását. Ez egy újabb lépcsőfok a csalókkal szembeni biztonsági intézkedések terén, mely még hatékonyabban védi az embereket a pénzügyi csalásoktól. A Google eddig 11 országban indította el a programot, 2023-ban pedig további bővítéseket tervez.

A folyamatos erőfeszítések ellenére a bűnözők egyre kifinomultabb eszközökkel és egyre nagyobb volumenben tevékenykednek, új és új  taktikákat alkalmazva. 2022 végén és az új évben például egy olyan célzott kampánnyal szembesült a vállalat, amelyben a csalók több ezer fiókot hoztak létre, hogy népszerű szoftvermárkáknak kiadva magukat rosszindulatú szoftvereket terjesszenek.

Amikor a Google azonosítja ezeket az összehangolt fenyegetéseket, felméri a fennálló helyzetet, ezt követően pedig megteszi a szükséges lépéseket. Ennél az esetnél a vállalat rövid időn belül  azonosította a rosszindulatú szoftverek terjesztésének módját, majd további korlátozásokat vezetett be, megakadályozva, hogy a csalók kárt okozzanak a fogyasztóknak. A cég egy hónap alatt több tízezer rosszindulatú hirdetést blokkolt és távolított el, illetve további intézkedéseket hajtott végre a veszélyes hirdetésekhez tartozó fiókok ellen.

Összességében 2022-ben a Google 142 millió hirdetést blokkolt vagy távolított el a megtévesztésre vonatkozó irányelv, további 198 millió hirdetést pedig a pénzügyi szolgáltatásokra irányuló irányelv megsértése miatt.

 

Káros tartalmak blokkolása és eltávolítása, valamint a félretájékoztatás elleni küzdelem

Az elmúlt években a vállalat széles körű intézkedéseket dolgozott ki a téves információk és a megbízhatatlan állítások elleni küzdelemre vonatkozóan az általános hirdetési ökoszisztémában. Ezek közé tartoznak az egészségre vonatkozó, káros és a bizonyíthatóan hamis állítások elleni irányelvek, mely állítások alááshatják a bizalmat és a választásokon való részvételt. A Google emellett egy, az iparágban élenjáró irányelvet is kidolgozott az éghajlatváltozást tagadó állításokkal szemben. 2022-ben több mint 300 000 sajtókiadói oldalon tiltotta le olyan hirdetések futtatását, amelyek nem feleltek meg ezen szabályozásoknak, illetve több mint 24 millió, az irányelveket sértő hirdetést blokkolt. Továbbá több mint 51,2 millió hirdetést blokkolt és távolított el nem megfelelő tartalom miatt, beleértve a gyűlöletbeszédre és erőszakra vonatkozó, illetve egészségügyi témákra vonatkozó káros állításokat, valamint 20,6 millió veszélyes termékeket vagy szolgáltatásokat, például fegyvereket és robbanóanyagokat népszerűsítő hirdetést.

A világ különböző pontjain zajló jelentős választások előtt a Google sok energiát fektetett abba, hogy megbízható információkkal lássa el a választókat a platformjain szereplő választási hirdetéseken keresztül. Az ilyen erőfeszítések részeként kibővítette a választási hirdetések ellenőrzésére és átláthatóságára irányuló programját, amely keretében több mint 5900 új hirdetési fiókot ellenőrzött az Egyesült Államokban és több mint 2300-at Brazíliában. Ezen hirdetők választási hirdetései tartalmazták, hogy ki fizette a hirdetéseket, valamint megjelentek a Politikai Hirdetések között a Google Átláthatósági Jelentésében is. A vállalat emellett több mint 2,6 millió olyan választási hirdetést tiltott, amelyek olyan hirdetőktől érkeztek, akik nem teljesítették az előírt ellenőrzési folyamatot.

 

Válasz az ukrajnai háborúra

Az Ukrajnában kitörő háborút követően gyorsan cselekedett a cég, hogy megakadályozza az olyan hirdetéseket, amelyek kihasználják, tagadják vagy elnézően írnak a háborúról. Ez kiegészíti azokat a régóta érvényben lévő irányelveket, amelyek megtiltják az erőszakra uszító vagy tragikus események megtörténtét tagadó tartalmak hirdetésekként való futtatását vagy az azokhoz kapcsolódó, a Google szolgáltatásain keresztüli pénzszerzést.

A Google a termékeit érintő oroszországi kereskedelmi tevékenységeinek többségét is szüneteltette – beleértve az Oroszországban megjelenő hirdetéseket, az orosz székhelyű hirdetők hirdetéseit, valamint az orosz állam által finanszírozott média monetizálási lehetőségeit.

2022-ben a vállalat jelentős figyelmet szentelt ezen irányelvek betartatására, és több mint 17 millió, az ukrajnai háborúval kapcsolatos hirdetést blokkolt az érzékeny eseményekre vonatkozó irányelv alapján. Ezen kívül pedig több mint 275 államilag finanszírozott médiakiadvány weboldaláról távolított el hirdetéseket a platformjain – írják.

 

Előretekintés 2023-ba

A biztonságos és megbízható hirdetési élmény biztosítása a felhasználók számára döntő mértékben hozzájárul a Google azon küldetéséhez, hogy rendszerezze a világ információit, és mindenki számára általánosan hozzáférhetővé és hasznossá tegye azokat. A 2023-as év során a vállalat továbbra is kitartóan küzd a visszaélések ellen platformjain, miközben segíti a hirdetőket és a kiadókat üzleti tevékenységük fejlesztésében – teszik hozzá.

A teljes jelentést ezen a linken olvashatja el.

 

Fotó: Solen Feyissa/unsplash.com

 

SOCIAL MEDIA