A fejlődő piacok kisautójától a kínai luxusig

Hírek

Friss modellekkel és egyes márkák, típusok támogatásával új piacokat és új vásárlói igényeket céloz a Ford középtávú stratégiája.

Ford elnök-vezérigazgatója, Mark Fields (a képen) felvázolta a vállalat 2020-ra vonatkozó jövőképét: a cég arra számít, hogy globális értékesítési volumene 45-55 százalékkal fog emelkedni 2020-ra, ami körülbelül 9,4 millió járművet jelent, és 2020-ig folyamatosan pozitív cash flow-t kíván generálni az autógyártásból.

Jelenleg a vállalat nyeresége döntő mértékben az észak-amerikai régió és a Ford Crediteredményéből származik, míg az ázsiai-csendes óceáni régióban növekszik a nyereség. Ezzel párhuzamosan a Ford folytatja európai, dél-amerikai és közel-keleti/afrikai tevékenységeinek átalakítását. Miközben a Ford folytatja terjeszkedését az új régiókban, határozott lépéseket tesz a gyártásnak a növekvő vásárlói kereslethez történő igazítása, illetve a globális szintű gyártás előnyeinek kihasználása felé.

A tervek fókuszában egy olyan, teljes járműcsalád áll, ami a Ford márka négy alappillére (a minőség, környezetbarátság, biztonság és intelligencia) szerint nemcsak megfelel a vásárlói elvárásoknak, de világszerte túl is teljesíti azokat. A Ford továbbra is minden lehetőséget megragad, hogy különbözzön versenytársaitól.

Járműveik a vásárlók sokszínű tömegét veszik majd célba a fejlődő régiók értékvásárlóitól kezdve az USA-beli és kínai luxusvásárlókig, nem beszélve a világ minden táján élő teherautó- és haszongépjármű-felhasználókról. A regionális és vásárlói trendekben tapasztalható változás azt jelenti, hogy a kisebb járművek jelentősebb szerepet fognak játszani a Ford termékportfóliójában. Az olyan globális modellek, mint a Fiesta, a Focus és az EcoSport, valamint a regionális szinten jelentős modellek, mint a Figo, a Ka és az Escortnagyobb súlyt képviselnek majd a Ford értékesítésében. A gazdaságos üzemű és sokoldalú SUV és crossover modellek, mint az Edge és az Explorer szintén a jelenleginél nagyobb hányadát teszik majd ki a Ford értékesítésének – különösen, mivel ezek a modellek új régiókban is megjelennek.

Tovább folyik a Lincoln világszínvonalú luxusmárkaként történő újrapozícionálása Észak-Amerikában és Kínában, ami hosszú távon növelni fogja a márka eladásait és az árbevételarányos működési eredményt is. Idén az MKZ limuzin és az MKC luxusterepjáró révén a Lincoln új vásárlók felé nyit az USA-ban, 2020-ig pedig az a célja, hogy megháromszorozza, vagyis mintegy 300.000 darabra növelje az értékesítési volument. “Most lehetőségünk nyílik olyan luxusvásárlók megnyerésére, akik új és személyes vásárlási élményt keresnek” – mondja Kumar Galhotra, a Lincoln elnöke.

A teljes autópiac közeljövőjét tekintve a Ford arra számít, hogy bővül az értékesítés. Az iparági eladások összértéke a vállalat becslése szerint 2015-ben várhatóan 16,8–17,5 millárd dollár között alakul az USA piacán. Az európai piac forgalma várhatóan 14,8–15,3 milliárd dollár között lesz, míg a kínai piacon várhatóan 24-26 milliárd dollár közötti értékre növekszik a forgalom.

SOCIAL MEDIA