Amikor házon belülre vitted a kommunikációt, akkor még nem gondoltad, hogy a képzések ennyire fontosak lesznek. Pedig az online marketing egy kimondottan képzésintenzív terület, kevés ennyire dinamikusan változó szektor van. A Webbyskill szerint legalább 36 jól elkülöníthető területe van a professzionális digitális kommunikációnak. Ezek közül, az alábbi területek képzésére van a legnagyobb igény[1]:
Melyik Online Marketing tudásra van leginkább szükség a hallgatók szerint[2]:
- PPC fókuszú Online Marketingre (61%[3])– Ez a képzéstípus a legfontosabb PPC (FB+IG+TT) hirdetési megoldások kiemelésével, széleskörű, élő előadásokkal bővített, konzultatív képzést biztosít a Digitális Marketing képességek fejlesztésére. Ez a legnépszerűbb képzéstípus.
- Google Ads (8%) – A Facebook hirdetésekben járatos, már a Meta hálózatain PPC tapasztalattal rendelkező kollegák kedvelt át- és továbbképzése, hiszen aki a Meta rendszereit ismeri, nem ért minden esetben a Google megoldásaihoz, ami jelentősen más a Metához képest.
- Meta hirdetések (8%) – A Social Media önmagában egy erősen tartalommarketing terület. De ezen a területen nem triviális, viszont nagyon értékes kiegészítő ismeret a Meta + Tiktok hirdetéseinek kezelése, hiszen a Meta és a Tiktok is rendkívül gyorsan fejleszti a megoldásait – kiemelten fontos ezeket követni.
- Social Media (7,5%) – az egyik leginkább tréningigényes terület jelenleg. A Meta előszeretettel és gyorsan módosít a dashboardon, kimondottan bonyolult üzleti fiók beállításokkal rendelkezik és nagyon magas kockázatot hordoz a kitiltási gyakorlata. Valamint ne feledjük el a Tiktok robbanásszerű elterjedését és az ebből fakadó képzésigényét sem.
- Google Analytics (4,1%) – Egy rendkívül fontos alap tudás, ami viszonylag ritkán változik, de néha igen jelentősen. Most a Google Universal Analytics kódról való átállás jelent nagy képzési kihívást Google Analytics 4-re, aminek ismerete júniustól kritikusan fontossá válik minden digitális szakember számára.
- PPC képzés (1,6%) – A Facebook – Instagram (Meta hálózat), a Google hirdetései és a Tiktok hirdetéseit tartalmazza, valamint egy ehhez szükséges alap analitikai képzést. A Facebook és az Instagram hirdetéskezelője közepesen sűrűn változik, de pl.: a Facebook Jobs kivezetése, a Third Party cookie problémakör, vagy a Tiktok gyors térnyerése, valamint a Google Shopping + Performax Max beállítások jó példák arra, hogy milyen súlyú változások érkezhetnek.
Ezért az online marketing az a terület, ahol néhány hónap alatt valóban le lehet maradni
A digitális platformok bármelyike 4-6 hónap alatt jelentősen tud változni.
Vajon mennyit érhet egy jó online marketing képzés, ha figyelembe veszed, a kockázatát, hogy valamelyik terület összefüggéseit nem ismerik a munkatársak és emiatt ügyfelet veszítesz?
Vagy annak, hogy allokálod a pénzt a marketingre, de nem tudod elérni hatékonyság következő szintjét, hiszen nem is ismerik az adott megoldást?
Sikertényezők, ha képezni szeretné a munkatársait:
Három tényező sokat segít a vállaltok kockázatának csökkentésében:
- Szerencsés helyzet, ha a kollega motivált és szeretne fejlődni.
- A másik fontos faktor, ha a munkavállaló valóban tud időt szakítani a képzésre
- Valamint, ha a Felnőttképzési Törvény alapján tanúsítvány is kap a munkatárs
A képzések elmaradása egy ponton túl kockázati tényezővé válik.
Az üzleti kockázat csökkenthető, de milyen költséggel?
Ha a kommunikációs csapatod több főből áll, akkor ez azt jelenti, hogy több embernek – többféle tárgyban kell képzést biztosítani, hiszen nem szerencsés a PPC managernek videóvágási tréningen ülnie csak azért, mert éppen olyan képzés elérhető.
De azt is figyelembe kell venned, hogy meglehetősen nehéz helyzetet teremt házon belül, ha valaki a csapatból kap képzést – de a többi kollega nem.
De sajnos nem áll rendelkezésre végtelen nagyságú költségvetés házon belül, emiatt semmiképpen nem szabad a még 2022-es, el nem költött képzési költségeket veszni hagyni.
Miben gondolkodj – a Webbyskill hallgatóinak preferenciái szerint:
- Lehetőleg online képzésben – Mert a munkavállaló nem ér rá és nem akar utazni.
- Széleskörű – Több kommunikációs részterületen is rálát, amiket kontextusában mutat be. Az összefüggésekből tud a legtöbbet profitálni egy profi.
- Konzultatív – Legyen lehetőség akkor kérdezni, amikor egy probléma felmerül. Ha kell, akkor munka közben, munkaidő alatt is.
- Rugalmas – Bármikor elkezdhető – szüneteltethető – folytatható és akár bővíthető is, mert a kollegád prioritásai változnak a tanfolyam időtartama.
- Kitermelhető – Egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora büdzsédet köti le – ezért is érdemes még az idei training költségeket olyan képzésbe fektetni, amit költséghatékonyan, de bármikor lehívhatsz jövőre.
Valamint a végére nem szabad elfelejteni, hogy a digitális kommunikáció első és második látásra is egyre összetettebb. Holnap még bonyolultabbá válik. Ezért egyáltalán nem mindegy, hogy magyarázzák el nekik.
[1] A webbyskill.hu 2019-től 2022 év végégig mért összes értékesítési adatai alapján.
[2] Csak az online marketing hard skillek vizsgálatával