A bankjegyek előállítása, forgalmazása igen költséges tevékenység a jegybank és a kereskedelmi bankok számára is, amit persze végső soron az adófizetők és részben a banki ügyfelek fizetnek meg.
A biztonság, a gyorsaság és a kényelem mellett most tovább bővül annak lehetősége, hogy akár pénzt is lehet spórolni a bankkártya használatával. A K&H „visszapénz”-nek nevezte el azt a pénzvisszatérítési szolgáltatását, amelyet valamennyi, a bank saját kibocsátású betéti vagy hitelkártyájának használata esetén nyújtanak. Ez azt is jelenti, hogy az egyéb pénzügyi szolgáltatóknál (így például a PayPal-nál, vagy a Simple Pay-ben) rögzített bankkártyákkal történt vásárlás után nem jár pénzvisszatérítés.
A november elejétől elindult szolgáltatással bárki élhet, aki plasztik- vagy digitalizált bankkártyáját vásárlásra használja a bank által közölt kereskedők listáján és regisztrált a „visszapénz” szolgáltatásra. Azt, hogy mely kereskedők, melyik kereskedelmi egységében milyen árura vagy szolgáltatásra nyújtanak visszatérítést, mindig az adott akció dönti el – nem árt tehát figyelni a kereskedői ajánlatokat. A felhasználók személyre szabott ajánlatokat kaphatnak, amely igazodik vásárlási szokásaikhoz.
Pénzvisszatérítés csak megtörtént tranzakciók után, közvetlenül a kereskedőnél, vagy annak webshopjában történő vásárlás esetén jár – futárnál, szállítmányozási cégnél történő fizetés esetén nem. A „visszapénz”-t a bank a következő hónapban írja jóvá a bankkártyához tartozó bankszámlán. A digitális pénzügyi megoldások sokrétű alkalmazásával minden szereplő jól jár. A K&H visszapénz szolgáltatás kiegészíti azt a már ma is rendelkezésre álló vásárlás visszatérítést, melyet a K&H hitelkártyások élvezhetnek, miszerint a bank havi legfeljebb 4000 forint összegig visszatéríti a vásárlásra fordított pénz egy részét, amit ruházatra, szórakozásra és élelmiszer vásárlásra, tankolásra költünk, ha havonta legalább 20 000 forint értékben vásárolunk – írják.
Photo by Towfiqu barbhuiya on Unsplash