A Kantar Worldpanel globális rangsorát továbbra is az üdítőital-márka vezeti, de néhány háztartásicikk-gyártó komoly kihívóként lépett fel.
A kutatócég Brand Footprint tanulmánya szerint a Coca-Cola már harmadik éve vezeti az 50 leggyakrabban választott FMCG márka nemzetközi listáját. Az üdítőital érte el a legmagasabb értéket a Consumer Reach Points (CRPs, Fogyasztóelérési pontszám) mutatóban, amely a márka elterjedtségét és vásárlási gyakoriságát méri 35 ország fogyasztóinak 250 milliárd vásárlási alkalma alapján.
Ugyanakkor, ha a penetrációt önmagában vizsgáljuk, a második helyezett Colgate vezeti a listát. Ez az egyetlen márka, amelyet a világ háztartásainak több mint fele (64,6 százaléka) vásárol, és ezzel jócskán megelőzi a Coca-Colát, amely 43,3 százalékot ért el.
A Colgate tavaly 19 millió új háztartásba jutott el, melyek fele indiai. A másik nagy nyertes a tízes élbolyba először bekerülő Dove, amely 14 millió új vásárlóval büszkélkedhet. A legnagyobb bővülést a P&G Downy (nálunk Lenor) márkája érte el, amely 23 százalékkal növelte CRP-jét. A növekedési ranglista további helyezettjei a Vim, Sunsilk, Doritos és a Yakult, de az ötvenes listán kívül is akadnak gyorsan bővülő márkák, melyek közül a Kantar a Dettolt, az Oral-B-t és a Pringlest emelte ki.
A Kantar Worldpanel igazgatója, Alison Martin szerint az elérés növelésének kulcsa a disztribúció bővítése és a hatékony kommunikáció – beleértve a digitális csatornákat is.
(Forrás: WARC)