A fogyasztók a szigeteken is egyre többet spórolnak, a láncok pedig nem találják az ellenszert – az árakciók legalábbis nem működnek.
Az Egyesült Királyság FMCG-piaca 70 éve nem látott mértékben esett vissza az IRI számai szerint: 2014 első félévében mennyiségben 3,2%, értékben 1,2% volt a csökkenés. Tim Eagles stratégiai igazgató szerint ennek oka, hogy az árak a béreknél gyorsabban növekednek, és a fogyasztók egyre nehezebben tudnak kijönni a keretből.
Ennek hatására a szupermarketek helyett a diszkontok, a drágább termékek helyett az olcsóbbak felé fordulnak, vagy egyszerűen csak kevesebbet vásárolnak – ami a hagyományos brit szupermarketek életét igencsak megnehezíti. A folyamat 2013-ban több mint 800 millió font kiesést okozott az iparágnak, és az idei hatásokat még magasabbra becsülik.
Az árcsökkentési stratégiák, amelyekkel a diszkontokat próbálják megfogni, nem nevezhetők sikeresnek: a kutatás szerint az átlagos kosárérték mindössze 0,5%-kal csökkent, ami heti 54 pennys megtakarítást jelent a havi 500 fontos bevásárlási költségvetésből. Az árszint optimalizálása mellett a választékpolitika és a vásárlói élmények lehetnek az elkövetkező évek kitörési pontjai a szakember szerint.
(Forrás: IRI/WARC)