Ugyan a jelenlegi sorozat még értékesítési rekordokat dönt, már bemutatták az utód alapjául szolgáló koncepciót is.
Az aktuális, T5-ös kishaszonjármű-sorozatból augusztusig a tavalyinál 6 százalékkal többet, mintegy 108 ezer darabot értékesítettek. A legfontosabb piac, Nyugat-Európa a tavalyinál 7 százalékkal többet vett fel az autókból, míg a második legnagyobb régió, Dél-Amerika visszaesést mutat, Kelet-Európa pedig stagnál.
Ugyanakkor a VW nem zárja ki egy újabb válság lehetőségét, és erre egyrészt szigorú költséghatékonysági programmal készül, másrészt a fogyasztói igények változását figyelembe véve meg is újítja a még mindig népszerű – 1950-re visszanyúló – modellcsaládot.
Az új T6 szériáról az IAA szalonon a „Munka. Élet. Megoldások.” szlogen alatt most bemutatott, TRISTAR koncepció ad előzetes képet. Az élesebb és határozottabb vonalakkal operáló külső elődjénél erőteljesebb megjelenést ad a kocsinak, míg a monolitikus műszerfal a korábbi Transporter-generációkat idézi. Az összkerékmeghajtás és a több részre osztott raktér mellett a belső tér szolgáltatásai is a többcélú használatot és a kényelmet támogatják: forgatható ülések, beépített táblagép, hangrendszer és kávéfőző gondoskodnak arról, hogy az autót akár tárgyalásokra vagy szabadidős célokra is használni lehessen.
A kávéfőző a jobb alsó sarokban…
A VW haszonjármű-család másik tagja, a Crafter 2016-ban bemutatkozó utóda pedig a VW első „világautója” lesz, amelyet a különböző régiók igényeihez igazítva, számtalan változatban tudnak majd kínálni.
(Forrás és fotó: Volkswagen Commercial Vehicles)