A védjegy a stratégia, a menedzsment és az átláthatóság területeit átfogó szempontok alapján vizsgálva minősíti és hitelesíti a vállalatok támogatási, társadalmi befektetési tevékenységeit.
Számos hazai és nemzetközi példa is bizonyítja, hogy egy közhasznú támogatói program eredményességét, szakmai színvonalát nem csak a vállalat által támogatásokra fordított összegek nagysága határozza meg. Ugyanakkor, mivel a cégek társadalmi célú programjai nagyon sokszínűek mind célkitűzéseiket, mind a megvalósítás módját tekintve, így a vállalatok teljesítményének objektív értékelése, minősítése ezen a területen sokáig nem volt lehetséges.
„A MAF Felelős Támogatói Védjegy létrehozásának elsődleges célja az általános és egységes szakmai alapelvek megfogalmazása volt. A védjegy segítségével a vállalatok támogatási gyakorlata átvilágíthatóvá és hitelesíthetővé válik, ezen kívül pedig az egyes cégek teljesítményének elismerésén keresztül a védjegy a magyar üzleti szektor felelős és stratégiai szemléletének fejlesztését is ösztönzi”- emelte ki Dr. Molnár Klára, a Magyar Adományozói Fórum igazgatója.
A MAF Felelős Támogató Védjegy hitelesített tanúsítványát a 2014-ben pályázó cégek közül elsőként a dm Kft. vehette át a MAF „Amit mérünk, javulni fog” elnevezésű konferenciáján, csatlakozva az elismerést az előző évben elnyert 5 hazai nagyvállalathoz (K&H Csoport, KPMG Tanácsadó Kft., Provident Pénzügyi Zrt., Vodafone Magyarország Zrt. és TescoGlobal Áruházak Zrt.).