Az Indiában megrendezett fenntarthatósági konferencián Magyarországról a BrandTrend márkatanácsadó vállalat képviselői tartottak újszerű összefüggéseket bemutató előadást.
A mai fogyasztói társadalomban alap orientációs elem a márka, ezért a vállalatok számára új lehetőségeket és felelősséget jelent a fenntarthatóság integrálása a márkaépítésbe és a vállalati értékteremtésbe és értéknövelésbe.
Kőszegi András, a BrandTrend társtulajdonos ügyvezető igazgatója a BrandTrend Sustainability Circle modelljét itt mutatta be először, és beszélt az értékalapú dialógus fontosságáról.
„A polarizált világban fennálló problémák, a környezet, a túlnépesedés, a gazdasági és kulturális különbségek, az erőforráshiány, a digitalizáció által is katalizált generációs különbség mind arra kell, hogy ösztönözzön minden felelősen és fenntarthatóan gondolkodó társadalmi és gazdasági szereplőt, hogy ezen érintettek halmazából egy közös célon és értékrendszeren alapuló közösség jöjjön létre. A gazdasági válság valahogy nem érte el azt a korábban mégis csak remélt eredményt, hogy elindul egyfajta önmérséklet, vagy egyfajta társadalmilag felelős gondolkodás akár a pénzügyi szektor, akár az államok, vagy az egyének részéről. Az elszigetelten kezelt problémák a modern világ Bábel tornyát teremtik meg, ahol a megoldáshoz a párbeszéd lehet az út” – mondta Kőszegi András.
Dr. R.L. Bathia, a kongresszus alapítója a világon fontos véleményformáló vállalatokat és vezetőket hívott meg különböző területekről. A World CSR Congress-en az előadók között szerepelt Shannon Schuyler, az amerikai PricewaterhouseCoopers partnere és CSR vezetője, Dr. O.T. Obakeng, a botswanai természetierőforrás-minisztérium vízügyekért felelős igazgatója, Paul Holthu, alapító és ügyvezető és elnök a Világ Óceán Tanácstól, illetve Dharshani Lahandrapura, a sri lankai Holcim CSR menedzsere.
Dr. R.L. Bathia véleménye szerint, ha nem akarunk versenyhátrányba kerülni, most nyílik lehetőségünk arra, hogy a fenntarthatóság területén paradigmaváltást érjünk el, és elébe menjünk a jövőnek a saját vállalatunk érdekében.
Ebből a szempontból 2015 fontos év a világ számára. Az ENSZ 2005 után idén fogadja el az új nemzetközi fejlesztési keretrendszert az előző 10 éves periódus értékelése után. A globális és lokális problémák összeérésével India különösen érintett.
A világ második legnépesebb országában a szélsőséges szegénység, a demográfiai robbanás, valamint a levegő és víz szennyezettsége miatt különösen komolyan veszik ezt a területet. A 2013-ban hatályba lépő „Companys Bill” kötelezővé tette, hogy vállalatok a bevételük bizonyos százalékát CSR aktivitásokra költsék.
Bár a CSR definíciója egységes, jelentése és alkalmazása minden társadalmi környezetben másképp hiteles és hatékony.
„A fenntarthatósági célok márkastratégiába integrálásával a CSR-tevékenység valódi és hiteles társadalmi befektetéssé válik, mely hosszútávon a vállalat, a márka értékének növeléséhez járul hozzá. És ez így van jól, hiszen ebben a helyzetben valódi win-win szituáció jön létre” – mondta dr. Jánosy Zsuzsanna, a BrandTrend társtulajdonosa és ügyvezető igazgatója.
(A fényképen dr. Jánosy Zsuzsanna, Dr. R.L. Bathia és Kőszegi András)