A Millward Brown Digital tanulmánya szerint a közösségi médián keresztül közvetített és az eredeti fogyasztói élményen alapuló hirdetések jóval hatékonyabbak az e-mailnél.
A Fortune magazin ötezres vállalati listájáról kiválasztott 300 gyártó részvételével készült felmérés ugyan nem állítja, hogy az e-mail hirdetés felesleges, ám a kínálati oldal szereplőinek válaszai alapján egyértelműen mutatja a közösségi média és az eredeti élményen alapuló hirdetések térnyerését – írja az AdWeek.
Arra a kérdésre, hogy melyik eszköz felel meg leginkább a digitális márkaépítési céljaiknak, a vállalatok 51 százaléka említette a közösségi média platformjait, 46 százaléka az eredeti élményen alapuló reklámot, míg az e-mail hirdetések csupán 36 százalékot kaptak. A felmérésből kiderül továbbá, hogy a vállalatok 30 százaléka gondolja úgy, hogy az olyan programszerű hirdetések, mint például a bannerek negatív hatással lehetnek a márkaképre. 37 százalékuk pedig tart attól, hogy a marketing költségvetés programozott vásárlásra fordított része nem hatékony, mivel az ilyen hirdetéseket a fogyasztók legtöbbször automatikusan figyelmen kívül hagyják. Erre megoldásként 81 százalékuk gondolja úgy, hogy a fogyasztók érzelmeire ható reklámokkal lehetne nagyobb hatékonyságot elérni. A New York-i székhelyű cég kutatásából kitűnik, hogy a marketingdöntésekért felelős vezetők nagyjából kiegyenlítetten osztják szét forrásaikat a digitális média által kínált hirdetési lehetőségek között.
A hírt a Médianéző nemzetközi sajtófigyelő szolgáltatásának köszönhetjük.