Az üzletágak közti szinergiák jobb kihasználásával kapcsol magasabb fokozatba az AutoWallis

Hírek

Új irodába költözött az AutoWallis. A régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási vállalata a főváros egyik frekventált közlekedési csomópontján található Liberty irodaházban talált új otthonra. A költözéssel jelentős lépést tettek a hatékonyabb működés irányába, ami a cég meghirdetett duplázási stratégiájának fontos eleme. Azzal, hogy a vállalat nagykereskedelmi, kiskereskedelmi és mobilitási üzletágai, valamint a csoport vezetése egy székházba került, a köztük lévő szinergiák jobban kiaknázhatók. Az üzleti meggondolásokon túl az összeköltözés szervezeti átalakulást is von maga után, az eddig inkább cégcsoportként működő AutoWallis egyértelműen a vállalati modellre kíván áttérni. A vállalat igényeire szabott új iroda funkcionális és kreatív megoldásai jelenleg 400 AutoWallisnál dolgozó munkatársnak biztosítanak kényelmes és inspiráló munkakörnyezet, de a tereket úgy alakították ki, hogy számoltak a lehetséges bővüléssel is. 

 

A Könyves Kálmán körúti Liberty irodaházban rendezte be új központját a közép-kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási vállalata, az AutoWallis. Másfél évbe telt, amíg a társaság megtervezte, előkészítette és lebonyolította a költözést, amelyet a cégcsoport átszervezése és működési hatékonyságának növelése tett szükségessé. Az új helyszín, a szintén a Wallis cégcsoporthoz tartozó Wing ingatlanfejlesztő új épülete, a Liberty irodaház lett, ami BREEAM Excellent minősítésével, egyéb ESG megoldásaival messze túlmutat a mai irodapiac standard kívánalmain. Az épület 100%-ban zöldárammal működik és közel nulla energiaigényű.

Az AutoWallis ESG stratégiájával összhangban a fenntartható üzemeltetés kifejezetten fontos szempont volt a bérlemény kiválasztásánál. A telephelyek közti utazás megszűnésével pedig nem csak időt, hanem jelentős CO₂-kibocsátást is lehet spórolni, így az összeköltözés hozzájárul a fentarthatósági célok eléréséhez is. A költözés során a figyelem még a meglévő bútorokra is kiterjedt, amelyeknek 95 százalékát tovább használják az új helyen, a fennmaradó darabokat pedig a munkatársaknak, illetve jótékony célra ajánlották fel.

Az új vállalatközponttal az AutoWallis duplázási stratégiájának újabb mérföldkövéhez ért. Az egy fedél alá költöztetett üzletágak jelentős működési megtakarítást, hatékonyságnövelést, rövidebb döntési ciklust és gyorsabb fejlődést hozhatnak.„Az egyes üzletágak között korábbi, lazább kapcsolatot egy jóval szorosabb együttműködés váltja fel az összeköltözésnek köszönhetően. Időt, üzemanyagot takarítunk meg azzal, hogy az egész vállalat egy helyre került, leszámítva persze az országszerte, valamint Csehországban és Szlovéniában található autószalonjainkat és értékesítési pontjainkat, továbbá a külföldön működő nagykereskedelmi irodáinkat. A közös székházban a csapatmunka és az információáramlás jóval hatékonyabb lesz, mert nem kell többé utazni a fizikailag szétszórt telephelyek között. Ha valamit meg kell beszélniük egymással a kollegáknak, elég beülni egy tárgyalóba, vagy leülni az egyik inspiráló közösségi térben egy kávé mellett. Kihívásokban gazdag másfél éven vagyunk túl, de most már biztos bázisunk van hozzá, hogy előre tekintsünk. Az összeköltözéssel egyrészt megvalósulhat a nagyvállalati formát erősítő egységes cégkultúra, másfelől a konkrét üzleti céljaink eléréséhez is közelebb kerültünk, például ahhoz, hogy három éven belül évente 100 ezer gépjárművet értékesítsünk” – fogalmazott a költözés kapcsán Müllner Zsolt, az AutoWallis igazgatóságának elnöke.

Az új cégközpontban két és fél emeleten mintegy négyszáz alkalmazott tud akár egyidejűleg is dolgozni. Az irodát a modern irodaházak és lakóparkók beruházójától, a Wing Zrt-től bérlik, ami egyébként ugyanahhoz a Wallis vállalatcsoporthoz tartozik, mint az AutoWallis. A szerkezetkész épületrészt a belsőépítészettel foglalkozó Arkitektor Kft. alakította készre a társaság igényeire szabott, egyedi megoldásokkal, amelyek a kreatív dizájn mellett a funkcionalitást és egy lehetséges bővülést is messzemenően figyelembe vették. A munkatársak pedig az új székház révén olyan helyben igénybe vehető juttatásokkal is gazdagodnak, mint az épület tetején található edzőpark, teremfoci-pálya vagy akár a tetőtéri grillterasz.

 

SOCIAL MEDIA