Női topmenedzserek kerültek idén mindkét kommunikációs toplista élére

Hírek

Idén is kétszer 50-es rangsorban mutatta be a Marketing&Média a hazai kommunikációs iparág nagyágyúit. A piac meghatározó szereplőiből álló zsűri szavazata alapján kilencedik alkalommal készült el a TOP 50 marketingvezetőt tartalmazó rangsor, és második alkalommal a TOP 50 pr-vezetői lista.

 

Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője kiemelte: amíg a kommunikációs vezetőket a koronavírus-járvány időszakában és azt követően leginkább a költségoptimalizálás állította kihívások elé, az elmúlt évben az új technológiákhoz és környezethez történő megfelelő alkalmazkodás, így például a mesterséges intelligencia hatékony integrálása tartozott a szakma csúcsvezetőinek kiemelt feladatai közé. A listákon jellemzően nagyvállalatok kommunikációs vezetői a meghatározóak, akik közül sokak kampányaiban meghatározó szerepet töltött be idén két nagy nyári sportesemény, a foci-Eb és az olimpia. Évről-évre megfigyelhető tendencia az aktuális események marketingcélú kihasználása mellett, hogy egyre nagyobb szerepet kapnak a társadalmi felelősségvállaláshoz kapcsolódó kampányok. A főszerkesztő hozzátette: a szakmai kvalitások, csapatépítés és hatékony aktivitások menedzselése mellett a jó vezetők ismérve az is, hogy nagy hangsúlyt helyeznek az utánpótlásképzésre, és aktív közreműködőként vesznek részt szakmai fórumokon.

 

TOP 50 marketingvezetők: helycsere az éllovasok között

TOP 50 marketingvezetők

(Első tíz helyezett)

HelyezésNévCég / Médium
1.Bánhegyi ZsófiaSzerencsejáték Zrt.
2.Szabó Béla AttilaMagyar Telekom
3.Mérő ÁdámCoca-Cola
4.Horváth Magyary Voljč NóraK&H Csoport
5.Kovács András PéterYettel Magyarország
6.Pantl PéterMol Csoport
7.Juhász Péter TiborVodafone Magyarország, Digi
8.Blaumann DebóraErste Bank
9.Nagy Zoltán PéterOTP Bank
10.Szalkai RékaMastercard
Forrás: Marketing&Média

A TOP 50 marketingvezetők rangsorában idén helyet cserélt egymással a lista első és második helyezettje. Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója ezúttal megelőzte a négy éve egyeduralkodó Szabó Béla Attilát, a Magyar Telekom márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgatóját. Tavalyi helyezését megőrizve a dobogó harmadik fokára Mérő Ádám, a Coca-Cola consumer & shopper connection igazgatója került. Negyedik Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, ötödik pedig a Yettel Magyarország márka- és marketingkommunikációs igazgatója, Kovács András Péter lett. Hatodik helyezettnek Pantl Pétert, a Mol Csoport kommunikációs igazgatóját választotta a zsűri, a hetedik idén Juhász Péter Tibor, a Vodafone és Digi márkaigazgatója. A nyolcadik helyen Blaumann Debóra végzett, az Erste Bank, marketing- és pr-vezetője, kilencedik pedig Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketing- és kommunikációs igazgatója. A marketingvezetők toplistájának tizedik helyezettje 2024-ben Szalkai Réka, a Mastercard marketingigazgatója.

A TOP 50 marketingvezetői rangsorban tíz vezető a pénzintézet-biztosító kategóriát képviseli, míg a kilenc fővel jelenlévő kereskedelmet az ital- és a szolgáltatásszektor követi hét-hét marketing vezetővel. A tavalyi listához képest ez némi változás, akkor ugyanis a legtöbb résztvevővel a kereskedelmi szegmens büszkélkedhetett, ezt a pénzintézet-biztosító, majd a szolgáltatás szektor követte.

 

TOP 50 pr-vezetők

TOP 50 pr-vezetők

(Első tíz helyezett)

HelyezésNévCég / Médium
1.Beke ZsuzsaRichter Gedeon
2.Pantl PéterMol Csoport
3.Horváth Magyary Voljč NóraK&H Csoport
4.Gáspár BenceOTP Bank
5.Balaton AnitaFleishmanHillard Café
6.Balatoni ZsófiaUniomédia
7.Szinai ÁdámCIB Bank
8.Kutas IstvánMBH Bank
9.Sztaniszláv AndrásMPRSZ / ICCO
10.Holló MártaMagyar Telekom
Forrás: Marketing&Média

A TOP 50 pr-vezetők rangsorának élén is helycsere történt: idén Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon csoportszintű pr-, CSR- és kormányzati kapcsolatok vezetője végzett első helyen, akit másodikként a tavalyi listavezető Pantl Péter, a Mol Csoport kommunikációs igazgatója követ. Harmadik a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, Horváth Magyary Voljč Nóra, negyedik pedig Gáspár Bence, az OTP Bank kommunikációs vezetője. Az idei lista ötödik helyezettje az ügynökségi oldalról Balaton Anita, a FleishmanHillard Café ügyvezető partnere, és a hatodik helyezett is ebből a szegmensből érkezett: Balatoni Zsófia, az Uniomédia társalapító-ügyvezetője. A pr-vezetők listájának hetedik helyére Szinai Ádámot, a CIB Bank marketingkommunikációs és pr-vezetőjét választotta a zsűri, nyolcadik pedig Kutas István, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója. Az idei rangsor kilencedik helyezettje Sztaniszláv András, a Magyar Public Relations Szövetség elnöke, és a tizedik helyezett Holló Márta, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója.

A tavaly debütált, idén második alkalommal összeállított TOP 50 pr-vezetők rangsorban a szereplők közül a legtöbben (33) a nagyvállalatokat képviselik, majd az ügynökségek és nonprofit szervezetek következnek (17). A nagyvállalatokon belül legnagyobb számban a szolgáltatásszektorban dolgozó vezetőket találunk (9) majd a kereskedelmi (6) és a pénzintézet-biztosító szegmensnél dolgozók (5) következnek.

A Marketing&Média TOP 50 marketing- és TOP 50 pr-vezetőket tartalmazó teljes rangsora megtekinthető a kommunikációs szaklap legfrissebb, 2024. szeptemberi számában.

 

Fotó: MMonline

 

SOCIAL MEDIA