A hibrid munkavégzés velünk marad, beépült a hazai cégek génállományába is. A dolgozók visszacsalogatása az irodába mindenhol kihívás elé állítja a vállalatokat, ami átfogó megoldásokat igényel minden szereplő részéről. A kollaborációnak és a fókuszált munkának egyaránt teret kell adni, dinamikusan kezelve és monitorozva a felhasználói szokásokat és igényeket.
Vagyis a jövő irodája már nem lesz helyhez kötött, az üzemeltetőknek lehetőséget kell biztosítaniuk arra, hogy a bérlő cégek flexibilisen tudják a különböző lokációkat igénybe venni. Így az egyik irodaházban ugyanaz a cég közösségi tereket vesz birtokba vagy éppen konferenciát tart, egy másik lokációban található épületben pedig a vállalati székhely található. Ez a rugalmas céges működés pedig rugalmas, fejlett digitális szolgáltatásokat igényel az irodaház-tulajdonosok részéről.
Nem véletlenül Magyarországon a CPI már innovatív megoldásokat kínál a bérlőknek, elég megemlíteni a zöld bérleti szerződést, a Humán Innovációs Programot vagy éppen a myhive irodamárkát.
Vagyis egyre fontosabb szempont, hogy a munkavállalók már indulás előtt tudják, lesz-e helyük az adott épület parkolójában, illetve tudják-e majd akár az elektromos autójukat is tölteni. A jelenleg több mint 40 irodaházban összesen 10 ezernél is több parkolóhelyet, valamint országszerte mintegy 700 töltőpontot üzemeltető Parkl rendszerével egy könnyen átlátható felületen válik elérhetővé a munkavállalók számára a parkolóhelyek és töltős pozíciók foglalása a CPI irodaház-állományában.
Ráadásul a parkolás kényelmének növelése mellett a dolgozók közlekedési szokásaihoz kapcsolódó adatok gyűjtése szintén lényeges fejlesztési és optimalizálási lehetőségekkel kecsegtet. A bejárási adatok alapján megbecsülhető például, hogy adott napokon milyen az iroda látogatottsága és kihasználtsága, ami az energiahatékonyság növelése mellett lehetőséget biztosíthat akár az üzletileg hatékonyabb irodabérlésre és kiadásra is – írják.