Az elkövetkező 18 hónapban erre fog fókuszálni a gyorsétterem-lánc, jelentették be befektetőknek.
A világ egyik legerősebb márkája jelentős lépésre szánta el magát. A BusinessWeek beszámolója szerint ugyanakkor nem a klasszikus arculatváltásra, logócserére kell gondolni. Ennél többről van szó: a McDonald’snak újra ki kell találnia magát. Ez pedig az olyan alapok átgondolásáról szól, mint a marketing, a szolgáltatásfejlesztés, a márkaértékek és persze a kínálat.
A McDonald’s az utóbbi időben hazai piacán, azaz az Egyesült Államokban számos nehézséggel szembesült. Egyre erősödik a verseny; az alkalmazottak alacsony bérekért dolgoznak és ezzel kapcsolatos elégedetlenségüknek hangot is adnak; a táplálkozással összefüggő betegségek miatt sokan támadják a gyorsétteremláncot; és bizony az elmúlt években nem sikerült olyan új termékekkel előállnia a cégnek, amivel igazán nagyot dobott volna.
Ezért Don Thompson, a McDonald’s vezére azt a célt tűzte ki, hogy ismét „megbízható és tiszteletreméltó” márkává váljanak. No és persze térjen vissza a Meki-élmény, amiért ezt a márkát igazán lehet szeretni (a hamburgeren túl). Ennek a számokban is meg kell mutatkoznia, mivel a 2014 második negyedévére vonatkozó adatok nem túl fényesek, sem az amerikai, sem az európai piacokon.
A McDonald’s magyarországi teljesítményéről itt érhet el bővebb információt.