A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége új Együttműködési Szerződést kötött, amelyet a Magyar Tudományos Akadémia székházában írtak alá 2024. április 22-én.
A VOSZ tavaly ünnepelte 35. éves jubileumát, az érdekvédelmi szervezet 2024-ben is folytatja a megújult stratégia alapján partnerprogramját. Ennek állomásaként több mint húsz szövetséggel és szervezettel újítja meg együttműködési szerződését, valamint új szervezetekkel is közös munkába kezdenek. A program részeként elsőként az egyik legrégebbi partnerrel, a GÉMOSZ-szal írták alá ünnepélyes keretek között a megállapodást.
Eppel János, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) elnöke az aláírás alkalmából a partnerség és mobilitás fontosságát emelte ki. Mint mondta: a VOSZ az új partnerek keresése mellett minden olyan szervezettel folytatja új tartalommal megtöltött együttműködését, amelyik hasonlóan gondolkodik érdekvédelemről, a kis és középvállalkozások támogatásáról, a gazdaság fellendítéséről. A VOSZ az új partnerséggel is hangsúlyozza az együtt gondolkodás fontosságát, mert csak így lehet közösen építeni a jövőt. „A mobilitás és rugalmasság ugyancsak elengedhetetlen a kkv-k számára a jelenlegi, egyszerűnek nem mondható gazdasági helyzetben, és a GÉMOSZ a fenti kritériumoknak maradéktalanul megfelel, ezért sikeres lesz a következő időben is a közös munka” – húzta alá Eppel János.
Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke úgy látja, hogy az együttműködés eddigi két évtizedében voltak gyengébb és erősebb időszakok. A fő üzenet most az, hogy az elmúlt évtizedek VOSZ-szal folytatott kooperáció tapasztalataiból tanulva még szorosabb kooperációval közösen próbáljanak értéket teremteni a kkv szektor és a szövetségek tagjai számára. Emlékeztetett rá, hogy a VOSZ jelenlegi elnöke, Eppel János korábban a Porsche Hungária ügyvezető igazgatójaként és a Magyar Gárjárműimportőrök Egyesülete tagjaként dolgozott, régi ismerősök, jól értik a gazdaságot, ahogy egymást is. Gablini Gábor a jelenlegi legnagyobb gondok között említette a vásárlóerő összezuhanását, a tavalyi magas inflációt, a gazdaság nehezen kiszámítható jogi szabályozását, benne az új versenytörvény megalkotását. Szerinte ezek mind olyan problémák, amelyeket együtt gondolkodva lehet megoldani. A GÉMOSZ és a VOSZ is tudja, hogy mire van szüksége a tagjainak, korábban ezeket megfogalmazva tettek le javaslatokat a kormányzat asztalára. „Mi nem a sajtón keresztül üzengetünk a döntéshozóknak, hanem a háttérben dolgozva igyekszünk egymásnak segíteni, mert a kormánynak is érdeke, hogy jó gazdasági környezet legyen Magyarországon. Nem az a cél, hogy a magyarok külföldre költözzenek dolgozni, hanem az, hogy haza jöjjenek. A kkv szektornak valódi esélyt kell kapnia arra, hogy ne szoruljon vissza, hanem erősíteni tudja a pozícióját” – mondta Gablini Gábor.
Tardos János, a VOSZ társelnöke emlékeztetett rá, hogy a két szövetség kapcsolata évtizedekre nyúlik vissza, de most mindenképp időszerű volt átnézni a teendőket, az új feladatokat. Az együttműködés alapja változatlanul az lehet, hogy a GÉMOSZ mikro, a VOSZ érdekvédelmi szervezetként pedig makro szinten képviselje a magyar gépjárműkereskedő cégek érdekeit akár a kormány, akár a szakszervezetek előtt. A társelnök azt is közölte, hogy a VOSZ országos elnöksége úgy döntött: átvizsgálja a 20-25 éve kötött megállapodásokat, és azokat kölcsönösségi alapon aktuális tartalommal töltik meg. Új rendszerbe foglalják az együttműködéseket, mert amíg korábban minden megállapodást a VOSZ-központ kötött, ma már tere van annak, hogy területi, regionális szinten is folytatódjon a partneri együttműködés, mert így sokkal intenzívebb lesz a munka.
Fotó: Eppel János, Gablini Gábor, Tardos János, Konkoly Eszter, a GÉMOSZ főtitkára, Perlusz László, a VOSZ főtitkára, Szilasi János, a GÉMOSZ Felügyelőbizottsági tagja