A Mediator által készített integrált kampány vizualitása és tonalitása átszövi a márka összes kommunikációs megjelenését, és egy új umbrellaüzenet alatt még erőteljesebb ár- és minőségfókuszú márkajelenlétet biztosít – írják.
Mikortól fut a kampány, milyen felületeken?
A teljes platformváltást bevezető kampány február 27-től indul tévében, köztéri felületeken, online és bolti megjelenéseken. Ezzel egyidejűleg taktikai szinten valamennyi akciós és árkommunikációs elem megújul, még az áruszállító kamionok és a HR-anyagok is új megközelítést kapnak.
A feladat
Az elmúlt időszakban a hazai piacon tapasztalható, egyre intenzívebb árverseny a diszkont kereskedelmi üzletláncok szegmensében különösen kiélezett. Ennek tükrében az ügynökségi feladat egy olyan 360°-os kampány kidolgozása volt, amely az árakat helyezi előtérbe, és fő üzenete, hogy az ALDI-ban jó áron vásárolhatunk. Az ALDI jelentős munkát fektetett és fektet abba, hogy márkáját a vásárlók ne csupán a jó minőséggel, hanem az alacsony/jó árakkal is azonosítsák, ehhez a kettős társításhoz nyújt remek lehetőséget az új platform.
Kampánycél
Célunk az volt, hogy az ALDI-termékek magas minőségpercepciója mellett erősítsük a jó árakra vonatkozó megítélést is. Fontos volt, hogy a felhívjuk a figyelmet a jó ár-érték arányra, az akciók mellett is tartósan alacsony árakra, és persze a rengeteg jó dologra, ami együtt jár az ALDI-üzletekben, például a friss zöldség-gyümölcs kínálat, a ropogós pékáruválaszték vagy éppen a kedves és rugalmas kiszolgálás.
A kampány fő üzenete
Nálunk a jó dolgok EGYÜTT JÁRNAK
Kreatív koncepció
Az életben nem jó dolgokat keresünk, hanem a jó együttállásokat. Ebben pedig nem szeretünk kompromisszumokat kötni. Amikor bevásárolni megyünk, nem érjük be a magas minőséggel. Olyan helyet keresünk, ahol a praktikus megoldások könnyedséggel, a kedves kiszolgálás gyorsasággal, a magas minőség pedig alacsony árakkal találkozik. Egy diszkontáruházat, amit nem egyetlen dologért szerethetünk, hanem a jó dolgok találkozásáért, ami megerősíti bennünk az érzést, hogy a legjobb döntést hoztuk.
Érdekesség, behind the scenes
Szerettük volna a kampányplatform egyediségét azzal is tovább erősíteni, hogy a 80-as évek kultikus zenéjét, a New Order – Blue Monday című számát használjuk.
A többi érdekességért less bele a kétnapos éjszakai forgatáson készült werkvideóba:
„Már a tender alatt nagyon szerettük a végül nyertes koncepciót, szinte a szemünk előtt láttuk a kampány minden elemét, ezért iszonyatosan élveztük rajta a közös munkát, a filmforgatástól kezdve a bolti anyagok fotózásán át egészen a kamiondekorok felhelyezéséig. Reméljük, az új, friss vizualitású és szórakoztató tonalitású kampányplatform elnyeri a vásárlók tetszését is, és innentől még szívesebben járnak majd vásárolni a jó dolgokért” – mesélte Csirke Dániel, a Mediator kreatívigazgatója.
„Ilyen mértékű platformváltás már régen történt az ALDI életében, ezért mi is izgatottan várjuk, hogy az elmúlt hónapok munkáját hogyan fogadják a vásárlók” – foglalta össze a kampánnyal kapcsolatos várakozásokat Erhard Stotz, az ALDI marketing- és kommunikációs vezetője. „A közösségi médiában már megszokhatták követőink, hogy nem egy átlagos márka átlagos kommunikációját folytatjuk. Új kreatív platformunkkal szeretnénk a nyitottabb, könnyedebb hangvételt a teljes kommunikációnkra kiterjeszteni, mindezt úgy, hogy a kampányelemekben az ALDI összes szerethető tulajdonsága megjelenjen. Hasonlóan fontos, hogy a reklámfilmekben sok különböző vásárlói karakter jelenik meg, hiszen vevőink is nagyon sokfélék, és az ALDI-ban mindenki találhat valami szeretnivalót” – tette hozzá a vezető. Erhard Stotz szerint az erős versenytársi környezetben szükség van egy olyan, arculatában és tonalitásában is markáns megjelenésre, amely megkülönbözteti és kiemeli a márkát a piacon. A kampány vizuáljában ezért a brandszínek minden eddiginél élénkebben jelennek meg, a beazonosíthatóság és visszaidézhetőség érdekében
„A tavalyi év végének egyszerre fontos és örömteli híre volt a Mediator számára, hogy ügynökségünk nyerte az ALDI kreatív tenderét – azóta az aldis fahéjas csiga visszatérő mém lett a kollégák körében –, annak pedig pluszban örülünk, hogy a koncepciónk annyira elnyerte az ügyfél tetszését, hogy szinte változtatás nélkül láthatjuk viszont a képernyőn” – mondta a kampány indulása kapcsán Biró László, a Mediator ügyvezetője. „Az ország legnagyobb full-service ügynökségeként fontos mérföldkőnek tartjuk, hogy az ALDI-t az ügyfeleink között üdvözölhetjük. Ügynökségünk mérete és retail szektorban szerzett tapasztalatai biztos hátteret nyújtanak majd a most megkezdett közös munkához, és azokhoz a rendkívül sokrétű feladatokhoz, amelyeket egy kereskedelmi lánc teljes körű kiszolgálása megkíván” – tette hozzá az ügynökségvezető.