A Big Picture 2024 konferencia előtt, október 19-én a Márkamonitor magazinban terjedelmes tévés dosszié jelent meg, amelynek a kisinterjúit online is elérhetővé tesszük. Ezúttal a Zomborácz Virág kreatív fejlesztőproducerrel készült interjút közöljük.
Forgatókönyvíró–dramaturg szakon végeztél, de kreatív producerként ennél összetettebb munkát kell végezned. Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?
Az RTL növekvő sorozatkínálata, az RTL+ megjelenése hozta magával a Fikciós Osztály bővítését.
Korábban, más televízióknál is készítettél sorozatokat, de nagyjátékfilmet, sőt animációs filmet is. Melyik műfaj áll a legközelebb hozzád?
A dráma és a vígjáték határán egyensúlyozó, sötétbe hajló abszurd dramedy, lehetőleg szerelemmel és halállal.
A saját gyártáson belül a fikciós műfajokért, a heti sorozatokért vagy felelős. A kutatásokból és a nézettségmérésből egyértelműen kiderül, melyik hogyan teljesített. A mért adatok alapján megbecsülhető, legközelebb mi lesz sikeres, vagy ezt felülírhatja az intuíció?
Úgy gondolom, hogy a sorozatokat illetően nem feltétlenül az elvárásokat kell kiszolgálni. Olyat is kell kínálni a nézőknek, amiről ők sem tudják, hogy szeretnék.
Az RTL – és egyben a magyar fikciós sorozatok piacának – kiemelkedő produkciója A Király, amelyben forgatókönyvíróként és rendezőként is dolgoztál. Az előkészületben lévő projektek között van most hasonlóan ígéretes?
A most készülő vagy fejlesztés alatt álló sorozatok között van zenés, titokzatos halálesetet feltáró és szokatlan életrajzi is, úgyhogy azt remélem, igen.
Az elmúlt bő másfél évtizedben világszerte felértékelődtek a sorozatok, a nagy streamingszolgáltatók elsősorban ezekkel hódítanak. Hogyan viszonyulnak ma a sorozatszerepekhez a vezető magyar színészek?
Nyilván az adott sorozattól is függ, de általánosságban elmondható, hogy az elmúlt években itthon is jelentősen megnőtt a sorozatok presztízse. Gyakorlatilag többfilmnyi játékidő, több történetszál, színészileg komplex kihívás, úgyhogy tapasztalatom szerint szívesen jönnek a színészek sorozatokba.