A Big Picture 2024 konferencia előtt, október 19-én a Márkamonitor magazinban terjedelmes tévés dosszié jelent meg, amelynek a kisinterjúit online is elérhetővé tesszük. Ezúttal a Herman Pierre drámai és szórakoztató műsorokért felelős igazgatóval készült interjút közöljük.
A televíziós piacon nagy a verseny, de nemcsak a csatornák között, hanem házon belül is. Te a saját gyártású produkciók felelőse vagy. Mekkora ezek súlya, jelentősége a vásárolt tartalmakhoz képest?
Az elmúlt években még inkább felértékelődött a saját gyártás szerepe. A nézők igénye, hogy olyan történeteket nézhessenek, amelyek róluk szólnak, ismerős környezetben játszódnak „ismerős”, magyar szereplőkkel. Így a saját gyártású műsoroknak egyre nagyobb a súlyuk és a szerepük.
A saját gyártás kiemelkedően fontos területe a fikciós műfaj, amelyben úttörő szerepet vállaltatok. Hogyan alakul majd a következő években a fikciós sorozatok szerepe a képernyőiteken?
Az RTL márka szempontjából is egyre fontosabb a fikciós műfaj. Őrülten népszerű, elég csak a streaming előretörését megnézni. Ráadásul nagyon lényeges szerepe van a brand és a minőségi tartalom összekapcsolásában.
A tavalyi év kiemelkedő produkciója volt A Király, hatalmas közönségsikerrel és szakmai díjesővel. Hogyan alakul egy ilyen produkció utóélete, mekkora vonzerőt jelent most a streamingplatformon?
Ezzel a sorozattal indult az RTL+ streamingplatformunk, ez volt az indulás zászlóshajója, stratégiailag nagyon fontos szerepet töltött be, és tölt be most is. Utóéletről nehéz lenne beszélni, hiszen nem adtuk le a lineáris csatornákon. A streamingen viszont remekül szerepelt, szerepel.
Itt az ősz, adásba kerültek az új saját produkciók. Hogy fogadta a közönség a hosszú ideje sikeres X-Faktort most váltó The Voice-t?
A közönség jelentős része hálás azért, hogy valami újjal próbálkozunk. Az X-Faktor rendkívül népszerű formátum, a The Voice kicsit másféle módon közelíti meg a tehetség „felkutatását”. Itt nincsenek olyan jellegű válogató epizódok, mint az X-Faktor esetében. A legfőbb vezérelvek pedig a minőség, a szeretet, a megbecsülés és az empátia.
Mire ez a magazin kijön a nyomdából, már képernyőn lesz a Survivor is. Miben változik a generációk harca az előző évadokhoz képest?
Igen, ahogyan minden új évad esetében, úgy idén is új koncepcióval indulunk. Az idei újdonság az, hogy háromra nő a szigetek száma, és minden szigeten három különböző generáció küzd majd meg egymással.
Látsz olyan új formátumot a külföldi piacokon, amely a közeljövőben feltűnhet az RTL-csatornák képernyőin?
Igen, nemzetközi viszonylatban hatalmas siker a The Traitors, ami nálunk Áruló címen fut majd. Imádom ezt a formátumot: igazi reality krimi, izgalmas, tele csapdákkal, fordulattal, meglepetésekkel. Őszintén hiszem, hogy a nézőink is a szívükbe zárják majd. De legalább ennyire várom én is (meg a gyermekeim is) a Lego Masterst, ami egy óriási show, vetélkedő, mindannyiunk egyik kedvenc játékával, a legóval. Érdemes megemlíteni A város királynőit is, ami szintén népszerű nemzetközi formátum.
Ez az interjú eredetileg a Márkamonitor 2023/3. számában jelent meg.