A közösségi média már évek óta élen jár a világot elsöprő trendek kialakításában. Különösen igaz ez a szépségápolásra. Amikor döntéseket hozunk arról, hogy milyen termékeket vásároljunk, milyen trendeket kövessünk vagy milyen kozmetikai kezeléseket vegyünk igénybe, a legtöbbször nem magunkban, hanem környezetünkben keressük a válaszokat. A kutatások azt mutatják, hogy a fogyasztók közel fele (45%) közösségi média platformokról merít inspirációt új szépségápolási termékek beszerzése előtt, a szépségápolás szerelmeseinek kétharmada (67%) pedig kifejezetten influencerektől tájékozódik vásárlás előtt.
Habár a hírességek, influencerek és a közösségi média inspiráló ereje évről évre erősödik, jó hír, hogy napjainkban egyre gyakrabban találkozhatunk az irreálisan hibátlan ideálok és túlzó face filterek helyett, méltósággal öregedő, a természetességet és mértékletességet hirdető példákkal, amelyek hatására társadalmunk szépségideái is természetesebb irányba tolódnak.
Az AVON legújabb kutatása során arra kérte a résztvevő nőket, hogy árulják el, mely hírességek inspirálják őket leginkább a szépségápolási döntéseik és megjelenésük alakítása során. A válaszok alapján pedig egyértelműen kirajzolódik, hogy manapság a nők leginkább a méltósággal öregedő, illetve a természetességet előtérbe helyező sztárokra szeretnének hasonlítani. A legnépszerűbbek között szerepelt Jennifer Aniston, Beyoncé, Taylor Swift és Emma Watson, akik magabiztosságukról és visszafogottabb, természetesebb megjelenésükről egyaránt ismertek.
A tíz leginspirálóbb híresség szépségesztétikai szempontból világszerte:
- Jennifer Aniston
- Beyonce
- Taylor Swift
- Ariana Grande
- Zendaya
- Kim Kardashian
- Emma Watson
- Kylie Jenner
- Adele
- Kendall Jenner
A leginspirálóbb híresség listájára csupán Kim Kardashian és Kylie Jenner került fel a „minél több, annál jobb” elvet követő, erősebben sminkelt hírességek közül. Érdekes módon Törökországban Paris Hilton került a lista élére. Ennek az állhat a hátterében, hogy a sztár – saját szavaival élve – „Barbie-raver, club-kid” kinézetről egyre inkább a természetesebb és elegánsabb megjelenésre kezdett el áttérni, ami a török nők körében is rokonszenvet ébreszt.
„A közösségi médiában megjelenő túlzó sminkek, filterek és szerkesztett fotók irreális szépségelvárásokat táplálnak, amelyeket a mai nők elutasítanak. Az emberek nem akarják, hogy olyan szépségideáknak kelljen megfelelniük, amelyekről tudják, hogy számukra irreálisak. Ehelyett olyan influencereket, hírességeket követnek, akikben úgy érzik, megbízhatnak, akik büszkén vállalják természetes valójukat és őszintén mutatják meg nekik a számukra is elérhető szépséghez vezető utat. Ők segítenek az önelfogadásban és abban, hogyan hangsúlyozhatják ki természetes szépségüket anélkül, hogy azt éreznék, irreális elvárásoknak kell megfelelniük a közösségi média világában. Az AVON-nál örömmel tapasztaljuk, hogy elkezdődött egy pozitív változás és kibontakozóban van valami jobb, valami egészségesebb és valami hitelesebb!” – emeli ki a kutatás kapcsán Olivia Eskens, az AVON II. tudományos munkatársa és technikai terméktervezésért felelős vezetője.