Van-e még helye a szakmában az emberi kreativitásnak?

Hírek Kiemelt

A Republic Group lerántotta a leplet robotkísérletének eredményeiről az év első reklámos buliján. Kísérletükkel arra keresték a választ, hogy vajon leválthatja-e a mesterséges intelligencia a kreatív szakembereket.

 

Az ügynökség munkatársai a teljes napot dokumentálták, amikor a ChatGPT-re és a MidJourney-re bízták a kreatív anyagok elkészítését, a folyamatokat pedig egyedül az irodavezetőjük felügyelte. A tapasztalatokról készült videójukban megmutatják a mesterséges intelligencia segítségével készült munkákat, valamint azt, hogyan reagáltak ezekre az ügyfeleik.

A videóból kiderül, hogyan vette Timi, a Republic irodavezetője a kihívásokat, mit szóltak az ügyfelek a kreatív anyagokhoz és az accountok a visszajelzéseikhez. Beszédes adat, hogy a teszt során a csapat összesen negyvenkét ötletet küldött ki, ezekből pedig az ügyfelek csupán egyetlen egy szöveget fogadtak el.

„Ha úgy vesszük akkor már maga a kísérlet létrejötte is választ ad arra a kérdésre, hogy van-e még helye a szakmában az emberi kreativitásnak. Ugyanez az ötlet egy ChatGPT-ből nem jött volna ki. (Igen: utólag leteszteltük.)” – mondta el a tesztről Jávor Bence, a Republic Group kreatívigazgatója.

 

És, hogy hogyan reagált a szakma?

A Republic Group összügynökségi buliján hat kiváló szakember boncolgatta a mesterséges intelligenciához kapcsolódó nagy kérdést: átalakítja-e a reklámszakmát az AI?

A beszélgetés résztvevői:

  • Länger Vera – Kreatívigazgató, Artificial Group
  • Lovas Máté – Társalapító, YCO
  • Jávor Bence – Kreatívigazgató, Republic Group
  • Maier Péter – Újságíró, REFRESHER Magyarország
  • Marosi Gergely – Chief Creative Officer, Mito
  • Ráday Dávid – Társalapító – Hello wood, kreatív producer – Proud Productions

 

SOCIAL MEDIA