Éves szinten több tízezer darab óvszert értékesít az eMAG online rendeléseken keresztül: e termékkategória a legnagyobb növekedését 2020-ban, a kijárási korlátozások alatt érte el, de a kereslet azóta sem csökkent, hanem 2022-ben is tovább erősödött a termékkategória iránt.
Az elmúlt évek forgalmi adatai alapján a február 14-i Valentin-napot megelőző két hétben rendelik a legtöbb óvszert online az eMAG-tól – ebben az időszakban 30 százalékkal több termék fogy a megszokottnál.
Hasonló értékesítési csúcs a karácsonyi szezonban, valamint szilveszter előtt tapasztalható, illetve kisebb mértékű emelkedés kora tavasszal, március végén, április elején is megfigyelhető. Azonban ez, de még a szokásos nyári fesztiválszezon is csak feleakkora növekedést hoz az eladásokban, mint a Valentin-nap előtti hetek.
Az eMAG vásárlói körében a nagy kiszerelésű, tipikusan harminc-negyven darabos kiszerelésű óvszercsomagok a legnépszerűbbek, de még a tíz-tizenkét darabos szettek is kelendőek, a kevésbé jó ár-érték arányú kis kiszerelésű termékek kevésbé népszerűek.
Egy tipikus vásárló általában egy vagy két típusú óvszert rak a virtuális kosarába, vagy olyan vegyes kiszerelésű csomagot választ, amelyet tipikusan online értékesítésre szán a gyártó, a hagyományos üzletekben ezért ritkábban található meg. Átvételi mód tekintetében a legtöbb óvszert házhoz szállítással vagy easybox csomagautomatás átvétellel kérik.
Fotó: Reproductive Health Supplies Coalition/unsplash.com