A vásárlás ökológiai lábnyomát nagymértékben megnöveli, ha eldobható, vagy gyakran a szemétbe kerülő szatyrot használunk. A termékgyártás energiaszükségletének jelentős része az új alapanyagok előállításához kötődik, és ez a bevásárlótáskákra is igaz.
A tartós anyagú táska segít ezen a problémán – ha pedig újrahasznosított anyagból készült, akkor az energiaszükséglet akár radikálisan is csökkenhet. Ez a megfontolás, az okos energiahasználattal kapcsolatos edukációs szándék áll az E.ON új, interaktív nyereményjátéka mögött, amelynek citylight plakátjai a napokban jelentek meg a közterületeken. A játék december 1. és 15. között zajló kampányidőszaka után maguk a speciális anyagú plakátok is kulcsszerephez jutnak, ezekből készülnek ugyanis a nyereményként megszerezhető egyedi okostáskák.
A vásárlók a plakátokra nyomtatott QR-kódokat leolvasva kapcsolódhatnak be a játékba. A beolvasott kód közvetlenül a nyereményjáték weboldalára visz, ahol a játékosok futurisztikus eszközökkel, a kiterjesztett valóság segítségével megtervezhetik, vagyis szó szerint a saját igényeikhez alakíthatják leendő okostáskájukat: kiválaszthatják az alakját, a fül hosszát és színét. Ha a dizájnműveletek elvégzése után megadják az adataikat, megnyerhetik a táskát, amelyben az egyik legnagyobb, német hátterű magyarországi diszkontlánc 20 ezer forintos vásárlási utalványa is ott lapul majd.
A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet az okos és tudatos energiahasználat fontosságára, amelyben saját döntéseivel és szokásainak alakításával mindenki részt vállalhat. Az okostáska-kampány plakátjaival és felhívásával kültéren, elsősorban buszmegállókban, illetve a közösségi média felületein lehet majd találkozni december 15-ig. A kampányidőszak lezárultával kisorsolják a hatvan nyertest, és az általuk megadott paraméterek alapján megvarrják számukra az okostáskákat, amelyek január folyamán jutnak majd el tulajdonosaikhoz.
„Az E.ON fenntarthatósági törekvéseinek két fő pillére, hogy tevékenységünk ökológiai lábnyomának csökkentése mellett nyújtsunk egyre magasabb színvonalú szolgáltatásokat, és okos megoldásainkkal ügyfeleinknek is segítsünk mindennapjaik fenntarthatóbbá tételében. A zöld célrendszernek része a szemléletformálás is. Okostáska-kampányunkkal azt szeretnénk megmutatni, hogy a körforgásos gazdaság egyszerű ötletekkel, az energia- és anyaghasználat minimalizálása révén hatékonyan képes a fogyasztásunk környezeti hatásait csökkenteni: a plakátokból nem hulladék lesz, hanem egy csökkentett karbonlábnyomú használati tárgyban élnek tovább. Az edukációs szándékot egy olyan játékba építettük be, amellyel a környezet mellett a résztvevők is nyernek: környezettudatos szemléletet, egy praktikus ajándékot, és kézzelfogható segítséget a szerencsés évkezdethez” – mondta Károlyi Zsuzsanna, márka és marketing vezető.