A Big Picture 2023 konferencia előtt számos kisinterjút készítettünk, amelyek először a Márkamonitor magazin októberi számában jelentek meg, most pedig online is közöljük őket. Mai (kis)interjúalanyunk Radóczy Katalin, AMC Networks International.
A cégcsoport zászlóshajója az AMC, melynek eredeti jelentése American Movie Classics. A magyar portfólióban mekkora a filmcsatornák súlya?
Mind a magyar, mind a nemzetközi portfólióban kiemelkedő a filmcsatornák súlya. A régiónkban az AMC több mint tíz országban van jelen, az AMC mellett pedig itthon a FilmCafé és a FilmMánia, Csehországban és Szlovákiában a Film+, Romániában a FilmCafé, Németországban pedig a Kinowelt járul hozzá évről évre a portfólió nézettségének növekedéséhez.
Hasonló az egyes AMC-országok tévénézőinek ízlése? Kik állnak a legközelebb a magyarokhoz, és kik a legtávolabb?
Programmingstratégiánk egyik alappillére, hogy minden piacra a helyi igényeket, nézői szokásokat figyelembe véve vásárolunk tartalmat és szerkesztjük a csatornákat. Területenként különböző könyvtárból dolgozunk, vannak olyan filmek és sorozatok, amelyek akár több országban is képernyőre kerülnek, de vannak olyanok is, amelyek csak egy adott ország közönségét célozzák. Ezzel együtt a kérdésre az a válasz, hogy legjobban a román nézők ízlése hasonlít a magyarokéhoz, legkevésbé pedig a cseheké.
Jó termék még a zombi?
Érdekes kérdés. Arra gondolsz, hogy ennyi év után is sikeres a The Walking Dead? Abszolút, a történetmesélés szempontjából igen. Nagyon jó termék, hiszen még mindig ad lehetőséget újabb spin-offokra. Sikeresen fut világszerte a Fear The Walking Dead vagy a Tales of the Walking Dead is.