Négy településen nyit új üzletet idén a MediaMarkt műszaki áruházlánc a Tesco hipermarkettel közös együttműködésben. A legelsőt július 28-án, Nagykanizsán vehették birtokukba a vásárlók, Gyöngyösön még augusztusban, míg Pápán és Salgótarjánban ősszel nyitnak az új üzletek.
Nagykanizsán nyitott új, ún. „Üzlet az Üzletben” típusú áruházat a MediaMarkt. A „Shop-in-Shop”, azaz „Üzlet az Üzletben” modell lényege, hogy az elektronikai áruház a hagyományos MediaMarkt áruházakhoz képest kisebb területen, ám hasonlóan széles választékot kínál a Tesco hipermarket eladóterén belül. Mindennek előnye, hogy a vásárlók könnyebben jutnak hozzá a vágyott műszaki és elektronikai termékekhez, hozzáértő segítséget kapva akár a nagybevásárlás részeként. Az együttműködést a két kiskereskedelmi márka 2016-ban kezdte el, a nagykanizsai üzlet a tizenegyedik ilyen típusú áruház a sorban, és három további nyitja meg kapuit vidéken még az idén. A korábbi tapasztalatok és mérések igazolják a modell sikerességét: az adott településeken a MediaMarkt beköltözésével megnőtt a Tesco vásárlóinak száma, ugyanakkor az ilyen üzletek forgalmának aránya is nőtt a műszaki áruházlánc összes értékesítési forgalmán belül.
„Továbbra is markáns igény mutatkozik arra, hogy a vásárlók kézbe vehessék, kipróbálhassák az óhajtott terméket, esetleg áruházi szaktanácsadóinkkal konzultáljanak vásárlás előtt. Azonban az igényeket is felmérve, egyes városokban nem az önálló áruházi modell jelenti a legjobb megoldást” – összegezte Környei Ágnes, a MediaMarkt „Shop-in-shop” (Üzlet az Üzletben) jellegű áruházainak operatív igazgatója. „Az ilyen típusú, kompaktabb üzletek vonzáskörzetében élők számára is kényelmesebbé válik a szükséges műszaki cikkek beszerzése. Ha Nagykanizsa példáját vesszük, az ott élők így egy zalaegerszegi autóút költségeit és fáradalmait spórolhatják meg” – zárta gondolatait az igazgató.