A díjra kategóriában és iparágak szerint egyaránt lehet nevezni.
„A PREXA markáns küldetéssel rendelkező, független pr-szakmai pályázat, így egyedülálló lehetőséget biztosít a jelentkezőknek arra, hogy komoly szakmai visszajelzést kapjanak munkájukra és akár nemzetközi mezőnyben is megmérettessenek. Inspiráló, eredeti és kíváncsi pr-szakembereket várunk, akik munkájukkal valódi hatást akarnak és tudnak is elérni” – mondta Kutas István, a zsűri elnöke.
Az idei verseny újdonsága, hogy a shortlistes munkákat a pályázók élőben fogják prezentálni a zsűrinek. Az MPRSZ egyik célkitűzése a szakmán belüli tudásmegosztás támogatása, ezért a 2022. június 9-én megrendezésre kerülő nyilvános eseményen valamennyi érdeklődőt szeretettel várnak. Így első kézből hallhatják majd 2021 legizgalmasabb pr-aktivitásait.
A PREXA szabályzatát úgy állították össze, hogy azon a legkisebb költségvetésű kampányoktól, a legnagyobb erőforrást felsorakoztató aktivitásokig, a pr-szakma valamennyi képviselője számára egyenlő megmérettetés legyen. Ezért a zsűritagok cégei, munkahelyei ugyanúgy pályázhatnak, mint bármely más jelentkező. Természetesen azzal a kikötéssel, hogy a zsűritagok saját cégeikre nem szavazhatnak – írják.
„A zsűritagok felkérése során arra törekedtünk, hogy minél szélesebb spektrumot lefedjenek a résztvevő szakemberek. Teljesen más szempontokat vesz figyelembe egy vállalati, ügynökségi vagy egy nonprofit szektorban dolgozó szakember. Ezért nagy öröm volt a számunkra, hogy sikerült 19 nagytapasztalattal bíró, a PR kommunikációs szakma különféle szegmenseiben tevékenykedő szakértőt bevonnunk” – mondta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.
A PREXA 19 tagú zsűrije:
- Bakos Piroska – MOL Magyarország, Médiakapcsolati vezető és szóvivő
- Bánhegyi Zsófia – Szerencsejáték Zrt., marketing és kommunikációs igazgató
- Batta Barnabás – Mitte Communications, stratégiai és kommunikációs igazgató
- Gáncs Kristóf – Ökumenikus Segélyszervezet, kommunikációs igazgató
- Hadnagy Luca – PR tanácsadó
- Kutas István – Magyar Bankholding, kommunikációs ügyvezető igazgató
- Ludvig Orsolya – Heineken, Vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezető
- Lukács Rita – Budapesti Metropolitan Egyetem, egyetemi docens, Marketing Intézet vezető
- Mentes Endre – ACG/Pro, PR partner / ügyvezető
- Pajor Mariann – EGIS, vállalati kultúra és belső kommunikációs főosztályvezető
- Pálfai Domokos – Onion, Founder, Creative Strategy
- Pellion Ágnes – EY Magyarország, Brand, Marketing és Kommunikációs Vezető
- Szakács László – Márkamonitor, főszerkesztő
- Szányi Gabriella – BKIK, PR és marketing igazgató
- Szatmári Péter – FleishmanHillard Café, Ügyfélkapcsolati igazgató
- Varga G. Gábor – Uniomedia Communications, tartalom- és PA igazgató
- Varga-Nagy Eszter – Coca-Cola Magyarország, Kommunikációs vezető
- Vastagh Ákos – Lounge Communication, operatív igazgató
- Vidor Eszter – VM.komm Tanácsadó Iroda Kft., Ügyfélkapcsolati igazgató
A PREXA díjpályázaton elért helyezések beleszámítanak a Kreatív Magazin által minden évben összeállított PR Toplista rangsorának meghatározásába.