Legújabb kampányában az elismert hazai húsipari márka szerette volna formabontó módon is bemutatni szalámi termékeinek megújult csomagolását, valamint annak jellegzetes karakterjegyeit. Ennek eredményeképp jött létre az együttműködés a márka és az egyedi, miniatűr világokban készített fotóiról híres Lampert Benedek között.
A kihívás adott volt: a több mint másfél évszázados hagyományra épülő márka megújulását kommunikálni úgy, hogy az üzenetek a fiatalabb célcsoporthoz is eljussanak. A megoldást az infotainment (szórakoztató informálás) műfajban és Lampert Benedek kreatív munkásságában találták meg.
„A megújulás nálunk tradíció – nem véletlen, hogy ez aktuális kampányunk szlogenje, hiszen jól szemlélteti azt a kettősséget, amely a PICK több mint 150 éves sikertörténetében mindig fontos szerepet játszott.” – foglalta össze Szabó-Spanyol Henriett senior márkamenedzser. „Lampert Benedek munkásságára egyaránt jellemző az állandó magas minőségű, precíz munka és a folyamatos megújulás, akárcsak a PICK márkára, így nem volt kérdés, hogy az általa képviselt innovatív műfajt kipróbáljuk” – zárta gondolatait a márkaszakember.
„Mikor megkeresett a PICK az ötlettel és először hallottam a projektről, rögtön azt gondoltam, hogy: Ez igen! Bátorság kell ahhoz, hogy valaki egy országimázshoz is tartozó, tradicionális terméket egy ilyen formabontó és szokatlan köntösben mutasson be” – meséli Benedek. „Nagyon örültem, hogy belelátták a műfajba ezt a projektet és teljesen igazuk volt! Izgalmas kihívást kaptam, amivel keményen meg kellett dolgozni, közben számos feltételnek megfelelve, hiszen egy komoly márka, annak termékei jelennek meg a képeken” – tette hozzá a tervezés kapcsán.
Így valósult meg az a három egyedi fotó, melyek újszerű és izgalmas módon mutatják meg a fogyasztóknak, hogy milyen lett a szeletelt PICK szalámik 14%-kal kevesebb műanyag felhasználásával készült csomagolása, azok megújult külseje. Továbbá, a képek azt is jól szemléltetik, hogy milyen informatív, megkülönböztető termékelőnyök kerültek az új címkékre, illetve mik azok a speciális gyártási folyamatok (többek között a bükkfán füstölés és az érlelés során keletkező nemespenész szélesztése – azaz a felesleges penész lekefélése), amiknek köszönhetően annyira egyedi a PICK Téliszalámi íze, illata és megjelenése.
„Az új design a fogyasztók számára olyan kulcsinformációkat emel ki, mint például a termékhez felhasznált hús mennyisége, a bükkfán füstölés vagy az érlelési idő” – magyarázta a designváltás hátterét Balogné Harkai Zsuzsanna termékmenedzser. „Az új design minden szükséges információt tartalmaz ahhoz, hogy a vásárlók meg tudják különböztetni a magas minőségű PICK szalámikat más márkák termékeitől, vagy akár a saját választékunkon belül. A szeletelt tálcás termékcsomagolásokon feltűnik a 14%-os pecsét is, ami a kevesebb műanyag felhasználására utal. Ezek a tálcák 3 centiméterrel kisebbek, míg a termék mennyisége változatlan maradt” – tette hozzá a szakember.
Benedek képein mindezen karakterjegyek feltűnnek, miközben a fogyasztót szórakoztatva edukálja a nem hétköznapi képvilág által.
„Ha valaki megkér, hogy magyarázzam el, mit is csinálok pontosan, általában az alapoktól kezdem. Az úgynevezett „toy photography” műfajon belül alkotok, ez azt jelenti, hogy miniatűr tárgyakkal, valósághű környezetet és jeleneteket próbálok teremteni” – meséli Lampert Benedek. „Ehhez figurákat, egyedileg készített eszközöket használok főként, és lehetőleg minden látványelemet természetes eszközökkel oldok meg. Utómunka tekintetében a szín- és fénybeállításokkal foglalkozom a legtöbbet, hogy lehetőleg minél filmesebb, erős hangulatú legyen a kép. Természetesen apróbb korrekciók és illesztések itt is a folyamat részei, mint a legtöbb fotóműfaj esetében. De a legfontosabb számomra, hogy a fotók lényegi elemei, amikről azt gondolnánk, hogy utólagosak, azok mindig valósak legyenek – akkor is, ha a valóságtól kicsit elrugaszkodottan illusztrálunk valós folyamatokat, mint ahogyan ez a PICK esetében is történt.”
Az együttműködés kapcsán elárulta továbbá, hogy már csak a személyes kötődés miatt is megtisztelő volt a márkával együtt dolgozni: „Kinek ne lenne gyerekkori vagy akár felnőttkori emléke a téliszalámis szendvicsről… Nekem is számtalan akad, például édesapámmal sokat jártunk kiskoromban kirándulni az erdőbe, és egyszer egy fatönkre ültünk le reggelizni, amiről még a lábam se lógott le, viszont óriási élvezettel falatoztam a téliszalámis szendvicsemet… Ráadásul elsőként mutathatom meg ilyen izgalmas módon a nagyközönségnek a népszerű szalámikat. A projekt különleges élmény volt, a díszlet építésétől, a figurák beállításán át, a füstölésig és a tűzgyújtásig, ugyanis a füstölést-érlelést közösen bemutató fotón valós füst és valós lángok láthatóak – otthon senki ne próbálja meg!” – tette hozzá mosolyogva a fiatal fotós.
„Összességében egy élmény volt, nagyon köszönöm a bizalmat a PICK csapatának, remélem, még fogunk együtt dolgozni!” – fejezte be gondolatait Lampert Benedek.