A Médiapiac 2017 konferencián a 100 legnagyobb hazai vállalat közül 40 képviseltette magát az előadók között is, így – a címben ígért – megbízó hangját valóban hallani lehetett.
Az idei Médiapiac konferencia a korábbiaknál élesebben fókuszált a megbízói oldalra, az ügynökségek és a megrendelők őszinte párbeszédéből pedig érdekes tanulságokat lehetett levonni.
A szerény mértékű általános növekedés fennmaradásában a legtöbb szektor reménykedett, viszont nem mehettünk el az olcsó boltok, azt elszegényedő fogyasztói rétegek, a sajátmárkák előretörése mellett sem. A kommunikáció is jelentősen átalakult: egyre több a csatorna és a reklám, a 2000-es évek elejének FMCG-dominanciáját és relatív sokszínűségét viszont felváltotta a gyógytermékek és a kereskedelmi hirdetések dominanciája. Ugyanakkor egyre innovatívabb kommunikációs megoldások, tartalmi partnerségek születnek, amelyekre jó példákkal szolgáltak a bemutatott esettanulmányok.
A két nap legfontosabb tanulsága a párbeszéd iránti vágy volt:
- értse meg az ügynökség az ügyfelet és próbáljon meg is felelni az elvárásoknak
- az ügyfél és a média kommunikációja a tartalmi együttműködések kulcsa
- és nem árt, ha a marketinges és a tulajdonos is közel áll egymáshoz – ami elsősorban a hazai, illetve regionális márkák egyre sikeresebb működésében mutatkozik meg.
(Fotók: Réti Dóra)