Milyen az ideális ügyfél?

Hírek Kiemelt

A piacon elsőként készít ügyfélprofilt a SentiOne. Az Ideal Customer Profile egy olyan funkció, amellyel egy márka az online listening eredményeit, valamint a saját közösségi média követőire vonatkozó információkat felhasználva azonnal megállapíthatja, hogy statisztikailag milyen az átlagos ügyfele: hány éves, honnan származik, milyen nyelvet beszél.

 

A kanadai Hootsuite ügynökség jelentése szerint 2022 januárjában az internetezők a világ lakosságának 62,5%-át teszik ki, míg a közösségi média felhasználói 58,5%-ot. Ez 4%-os, illetve 10%-os növekedést jelent tavaly januárhoz képest. Magyarországon az internetezők a lakosság 89%-át teszik ki, míg a közösségi média felhasználók a 75.6%-át. Ezek a számok folyamatosan nőnek.

Az online hirdetési költségek egyre emelkednek, a harmadik féltől származó adatok megszerzése ezzel egy időben bonyolultabbá vált, és a nyomon követést újabb és újabb intézkedések nehezítik. Ennek eredményeképpen a saját médiaelemzés jelentősége megnőtt. Változást jelent az is, hogy amíg ez a kategória korábban csak a márka weboldalát és Facebook rajongói oldalát jelentette, ma már a modern web folyamatosan bővíti ezt a meghatározást.

A SentiOne úgy döntött, hogy új, fejlett Owned Media elemzési funkciók kiépítésével elébe megy azoknak a kihívásoknak, amelyekkel a marketingesek 2022-ben és azon túl is szembesülni fognak. Február 10-től egy új funkció érhető el az Own Media modulban: az Ideal Customer Profile.

„Előfordul, hogy a márkák a sötétben tapogatóznak, nem tudják, hogy ki az online célközönségük, és hogyan érhetik el őket” – mondja Boda Daniella, a SentiOne magyarországi vezetője. „Az Ideal Customer Profile létrehozása segít nekik megérteni, hogy kik érdeklődnek irántuk, és hogy ez megfelel-e a korábban megállapított célcsoportjuknak. Az online csatornákon keresztül a brandek megismerhetik a különböző követői csoportokat, és megtudhatják, azok hogyan változnak. Ezek az adatok pedig lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb üzenetekkel, tartalmakkal szóljanak a vásárlóikhoz. Az Ideal Customer Profile az első olyan megoldás a piacon, amely ilyen hatásosan ötvözi az online listeninget és a saját csatornák elemzését.”

A SentiOne Owned Media elemzési funkciói eddig csak a Facebook és az Instagram kutatásában segítették a felhasználókat, február 10-től ezekhez a platformokhoz csatlakozott a Twitter is. A csatornák együttes elemzése sokkal kényelmesebb lett, hiszen az egyes platformokra így nem kell a külön-külön bejelentkezni. A felhasználók egyetlen grafikon segítségével ellenőrizhetik és hasonlíthatják össze például a követők számát és az átlagos ügyfélprofilokat mindhárom platformon. „A Twitter API integrációnak és a SentiOne saját fejlesztésű algoritmusainak köszönhetően mindhárom vezető platformról valós idejű analitikát tudunk megjeleníteni – ez egyedülálló a social listening piacon” – tette hozzá Farkas Anikó, a SentiOne kommunikációs szakértője.

 

Fotó: John Schnobrich/unsplash.com

 

SOCIAL MEDIA