Az RTL Klub üzleti showműsora, a Cápák között már harmadik hete végez a heti toplista első helyén a 18-49-es célcsoportban. A csatornák nézettségi versenyét az RTL Klub nyerte, míg a portfóliók tekintetében az RTL Magyarország végezett az első helyen az év 2. hetében – adta hírül a médiacég közleménye.
Remek eredménnyel zárta az előző hetet az RTL Klub. A Cápák között vasárnap esti kiemelkedő sikere (17,4% lineáris SHR) mellett a Keresztanyu vadonatúj évadának epizódjai is jól teljesítettek az elmúlt héten a 18-49-es célcsoportban. A csatorna saját gyártású sorozatának 2. heti legnézettebb epizódja 20,3% lineáris SHR-t ért el, és ezzel a nézettségi toplista második helyén végzett. Emellett a Keresztanyu mind az öt, elmúlt héten vetített epizódja a 8 legnézettebb műsor között szerepelt a kereskedelmileg kiemelt célcsoportban. Az RTL Klub infotainment magazinja, a Fókusz keddi adása a 4. legnézettebb műsor lett az elmúlt héten ugyanebben a célcsoportban (20,6% lineáris SHR). A szombat este legnézettebb műsora A Tanár 4. évadának második epizódja volt, amely 14,9%-os lineáris share-rel nyerte saját idősávját.
Csatornák tekintetében az RTL Klub végzett az első helyen főműsoridőben a 18-49-es célcsoportban (14% lineáris SHR), ezzel megelőzve fő riválisát (TV2: 13,5% lineáris SHR). A kábelcsatornák versenyét a Film+ nyerte főműsoridőben a 18-49-es korosztályban (heti átlag 5,2% lineáris SHR), ugyanebben a célcsoportban a legnézettebb kábelcsatornán vetített tartalomnak pedig A mi kis falunk pénteki epizódja bizonyult a Coolon (9,6% lineáris SHR).
Csoportszinten is az RTL Magyarország végzett az élen főműsoridőben 2022. 2. hétében. Az RTL Magyarország 8 csatornás portfóliója heti átlag 28,9% lineáris SHR-t ért el főműsoridőben, ezzel maga mögé utasítva a további csatornacsoportokat.
Az RTL portfólió online platformjain az elmúlt hét legnézettebb tartalmának az Éjjel-Nappal Budapest epizódjai bizonyultak több mint 232 ezer videóindítással, míg a Cápák között a digitális térben is erősen teljesített, a hét legtöbb videóindítást generáló tartalma a 4. évad második része volt közel 40 ezer video view-val.
Változik a közönségarány mutató alkalmazása az RTL Magyarországnál
Az RTL Magyarország a nagy európai és amerikai piacok trendjeit követve átáll az „Egyéb nagyképernyő használat” (Other) nélküli SHR% alkalmazásra a közönségarány mutató esetében a nézettségi adatainak publikálásakor, illetve a belső elemzések készítésénél.
Az „Other” mérése továbbra is a Nielsen televíziós mérés része marad, azonban a nézők által ilyen típusú képernyőhasználatra (a nem magyar nyelvű lineáris televíziócsatornákra, videójátékra, vagy bármi másra) fordított idő kikerül az RTL Magyarország által használt közönségarány mutatóból. Ennek következtében a közönségarányokat (SHR%) immár tisztán a magyar nyelvű lineáris televíziócsatornák piacán értelmezzük, az elmozdulások ebben a versenyben jelentenek majd változásokat, piacnövekedéseket, illetve -csökkenéseket. Ez a változtatás nem jelent sem előnyt, sem hátrányt a nézettségi versenyben egyik televíziós csatornának sem, mivel ez minden hazai tévécsatorna adatait egyszerre érinti.
A verseny változatlanul erős: a magyarországi televíziós piacon jelenleg 117 magyar nyelvű televíziós csatorna található, amelyről a Nielsen referenciajellel rendelkezik. A definíció – amelyet ezentúl a nézettségi adatok publikálásakor, illetve a belső elemzések készítésekor használunk – a „Lineáris SHR%, azaz a vizsgált műsor vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből, beleértve ezen csatornák időeltolásos (TSV) nézését is.”
Az Other kihagyása a közönségarány számításból látványosan, nagyjából 25 százalékkal emeli meg minden csatorna műsorainak januárban publikált share eredményeit, mivel az Other részaránya a 2021-es évben a 20 százalékot is meghaladta. Abban a korban, amikor a tévé már nem csupán tévénézésre használható, ezzel a változással egyértelműbb képet kapunk a lineáris televíziók nézettségi versenyéről. Az Other már számos tevékenységet jelenthet a külföldi csatorna nézésétől a különböző játékkonzolok használatán át egészen a mobiltelefon képernyőjének tükrözéséig. Az RTL Magyarország által újonnan bevezetett változás biztosítja, hogy lekövessük ezeket a technológiai változásokat a televíziós piac meghatározásakor, emellett stabilitást és átláthatóságot teremtsünk az adatszolgáltatásban, amely így összevethető marad és pontosabban határozza meg a tévés piac versenyének állását – fogalmaz a közlemény.
Forrás: Nielsen közönségmérés, 18-49 és 4+, AMR és Lineáris SHR%, Live+AsLive+Vendég, főműsoridő: 19:00-22:59, 2022, 2. hét; Gemius Prism, 4+, RTL Most, RTL Most+ web és app Total Video View