Európában egyelőre továbbra sem lesz elérhető, de a Lexus leleplezte óriás crossovere, az LX legújabb generációját, amely továbbra is a megbízhatóság és a tartósság tökéletes kombinációját nyújtja, kézen fogva a hosszú évek óta tökéletesített terepképességekkel, valamint a közúton is kiváló menetkomforttal. A modellben két új, erőteljes és hatékony erőforrás mutatkozik be – egy benzines és egy dízel. Az autó megkapja a Lexus következő generációs formanyelvét, amely összhangba hozza a funkcionalitást és az eleganciát. Az új VIP modellváltozat négy különálló ülést és kiemelkedő kényelmet kínál, míg a fokozott biztonságról a Lexus első ujjlenyomat-érzékelős indítógombja gondoskodik.
A Lexus egy exkluzív esemény keretében, Oroszország fővárosában, Moszkvában leplezte le a vadonatúj Lexus LX modellt. Az új LX – amely kifejezi a Lexus elkötelezettségét a vásárlók világszerte eltérő életstílusának és igényeinek kielégítésére – a tervek szerint 2022 elejétől lesz elérhető. Az 1996-os megjelenése óta az LX lett a Lexus SUV zászlóshajója, köszönhetően kiemelkedő menetkomfortjának és képességeinek, amelyek a legváltozatosabb útviszonyokkal is megbirkóznak a világ minden táján. Ezek, illetve a páratlan megbízhatóság, tartósság és terepképességek biztosítják a modell különleges szerepét. Az LX modellből már több mint 500 ezer példány kelt el, világszerte több mint 50 piacon, beleértve több mint 60 ezer darabot Oroszországban és más az EU-n kívüli kelet-európai piacokon.
A vadonatúj LX tervezésénél az utasok kényelme volt előtérben, így az autó minőségi időtöltést és új élményeket kínál a bent ülők számára. Habár a megbízhatóság, a tartósság és a terepképességek megőrzése érdekében maradt a hagyományos, alvázas szerkezet, az új GA-F platformnak köszönhetően új karakterisztikát kapott az autó. Ezt pedig többek között a közel 200 kilogrammos tömegcsökkentésnek és a digitálisan kifejlesztett, nagyobb merevséget biztosító testnek köszönheti a modell. Az új LX elérhető lesz egy nagyteljesítményű, kiemelkedő nyomatékot biztosító 3,5 literes V6-os ikerturbós benzinmotorral LX 600 jelöléssel, illetve egy 3,3 literes, szintén V6-os ikerturbós dízelmotorral LX 500d néven. Mindkét változatban elektronikusan vezérelt fékrendszer (ECB) és elektronikus szervokormány (EPS) kap helyet a Lexustól megszokott egyedi vezetési élmény érdekében, közúton és terepen egyaránt. A fokozott biztonság és a még komfortosabb vezetési élmény érdekében a középkonzolon a Lexus kínálatában először megjelent a dupla képernyős rendszer, amely egy 12,3 colos felső és 7 colos alsó megjelenítőből áll. Mindemellett világújdonságként elérhető lett a hátsó terepkamera, amely képes megmutatni, hogy mi van a jármű hátsó része alatt. Továbbá, annak érdekében, hogy a lehető leginkább alkalmazkodjon a Lexus vásárlók valós igényeihez, elérhető lett a VIP modellváltozat, amely négy különálló ülést kínál az utastérben, hogy bármilyen útviszonyok között a legmagasabb szintű kényelmet és biztonságot tudja nyújtani. Ami a megjelenést illeti, az újdonság az NX modellel megkezdett dinamikus és funkcionális formanyelvet viseli magán, ám az arányokat úgy igazították, hogy azok erőt és kifinomultságot sugározzanak, ahogyan az egy SUV zászlóshajóhoz illik. A korábban említett technológiák mellett a lopás kockázatát csökkentő, ujjlenyomat-érzékelős indítógomb is elsőként jelent meg a Lexus kínálatában.
A Lexus következő generációs formanyelve, összhangba hozza a funkcionalitást és az eleganciát.
A teljes tervezési koncepció célja egy olyan forma megalkotása, amely a kifinomultságot kombinálja az erőt sugárzó, lehengerlő megjelenéssel, ahogyan az egy SUV zászlóshajóhoz illik. Az új, orsó alakú hűtőrács – amely a friss, funkcióalapú formanyelvet követi – háromdimenziós, krómkeret nélküli megjelenést kapott, kifejezve ezzel egységét a karosszériával és egyben masszív kisugárzást nyújtva. Mindeközben olyan fontos funkciókat lát el, mint a hűtés biztosítás és a hatékonyság támogatása. A Tazuna filozófia alapján – amelynek lényege, hogy összhangot teremtsen a jármű és a vezetője között – kialakított kijelzők és kapcsolók feladata, hogy olyan vezetőteret hozzanak létre, amelyben a pilóta a lehető legkevesebb mozgással képes irányítani az autó funkcióit, még a legkeményebb útviszonyok között is. Az NX után az új LX esetében is a hátsó rész közepére került az új „LEXUS” logó, ezzel szimbolizálva a Lexusok következő generációját.
Az új LX kivételes teljesítményt nyújt, közúton és terepen egyaránt.
Az új GA-F platformot először vette át a Lexus, ezzel törekedve az ideális tehetetlenségi tényező elérésére. A jármű első/hátsó tömegközéppontja optimalizálva lett, köszönhetően az erőforrás hátrébb helyezésének. Amellett, hogy kisebb motorokat, illetve egy új, könnyebb aktív magasságállítással (AHC) ellátott futóművet kapott az újdonság, a tetőelem – amely magasan a súlypont felett helyezkedik el – könnyű alumíniumból készül. Mindez körülbelül 200 kilogrammos tömegcsökkentést, és a súlypont lényegesen alacsonyabbra kerülését eredményezte. Az először használt EPS és a szerkezeti ragasztás alkalmazása a karosszéria esetében egyértelmű javulást eredményezett a kormányzás és a gázreakciók tekintetében is. Az első generáció óta öröklődő 2850 milliméteres tengelytávolság és az előddel megegyező terepszögek (első és hátsó terepszög, valamint rámpaszög) kiváló terepképességeket és tágas utasteret biztosítanak. Az AHC futómű, amelynek segítségével mindig az adott körülményekhez igazítható az autó hasmagassága, még szélesebb körű beállítási lehetőségeket kínál. Ezen felül az AHC képes stabilizálni a járművet kanyarodás, gyorsítás és lassítás közben, köszönhetően a rugóerő optimalizálásának. Az új terepkamera-rendszer négy kamerát használva segíti a vezetőt abban, hogy mindenről értesüljön, ami az autó körül történik. A hátsó terepkamera is újdonság, amivel a kormánynál ülő láthatja, hogy éppen mi történik az autó alatt, illetve az első és a hátsó kerekek környékén. A középkonzolon a Lexus palettáján először egy duplaképernyős rendszer kapott helyet, amely függőlegesen helyezkedik el. A felső, 12,3 colos érintőképernyőn a navigáció és az audiorendszer beállításai jelennek meg, illetve itt látható a terepkamera-rendszer képe, amennyiben éppen terepen halad az autó. Az alsó, 7 colos megjelenítőn a klíma kezelőszervei és az üzemmódválasztó kapcsolói találhatók, amelyekkel az adott vezetési beállítást és egyebeket lehet módosítani.
A vadonatúj LX új, erőteljes és hatékony hajtásláncokat kínál.
Az LX 600 új, 3,5 literes V6-os ikerturbós benzinmotorja már az alacsony fordulatszám-tartományokban is nagy nyomatékot biztosít, és kiváló reakciókkal rendelkezik. A csúcsteljesítmény 415 lóerő (305 kW), míg a maximális nyomaték 650 Nm. Az erőforrás kellemes gyorsulással és nyomatékos karakterisztikával ruházza fel az újdonságot, egészen a magasabb fordulatszám-tartományokig. A Lexus első 3,3 literes, V6-os ikerturbós dízelmotorja az erőforrás minden részében optimalizált kialakítást kapott, amelynek köszönhetően 299 lóerős (220 kW) csúcsteljesítményt, 700 Nm maximális nyomatékot és kiváló üzemanyag-hatékonyságot kínál az LX 500d modell számára. A motor a már alacsony fordulatszámnál ébredő nyomatékos karakterisztikát használja fel az erőteljes gyorsulás érdekében, ezzel jobban a vezető kezére dolgozva. Az újonnan beépített, kettős megfúvású iker-turbófeltöltők a változó geometriával kiemelkedő teljesítményt nyújtanak, hogy minden körülmények között lenyűgöző gyorsulást biztosítsanak. A rendkívül érzékeny kisebb turbó alacsony fordulaton biztosítja a kiváló teljesítményt, míg az ikerturbós rendszer nagyobb beömlője magasabb tartományokban teszi lehetővé a töretlen gyorsítást. Mindkét hajtáslánchoz tízfokozatú automata váltó társul, amely gyors és komfortos haladást biztosít a vezető számára, miközben segíti a gyorsítást elinduláskor, támogatja a terepjárást, és magas sebességtartományban is jó üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé.
Bemutatkozik az új VIP modellváltozat.
A négy különálló üléssel ellátott VIP modellváltozat a kényelem legmagasabb szintjét kínálja, köszönhetően az oldalirányú erők és az úthibák ellen is kiváló tartást biztosító hátsó foteleknek. A háttámlájuk 48 fokban dönthető, és saját hátsó konzolt is kaptak. Az első utasülés mögötti hátsó képernyő a jobb kilátás érdekében ledönthető, ezzel a nyitottság érzését és kényelmes légkört teremtve, amihez az akár 1100 milliméteres lábtér is hozzájárul. Mindemellett egy lábtartó is lehajtható az első utasülés háttámlájáról, ezzel tetőtől talpig még pihentetőbb testhelyzetet engedve.
Az olyan kényelmi funkciók, mint az oldalsó napárnyékolók, a speciális olvasófények és a hátsó képernyő az alapfelszereltség részét képezik. A VIP modellváltozat exkluzív, tetőn található légbefúvói egy frissítő zuhany élményét adják a klímán keresztül, ezzel biztosítva a hátsó utasok komfortját. Ha mindez nem lenne elég, az exkluzív hátsó középső konzol oldalán is találhatók légbefúvók, amelyek tovább növelik a légkondicionáló hatékonyságát azzal, hogy finom takaróként melegítik az utasokat testét. A hátsó vezérlőkonzol – amely központilag irányítja a hátsó ülések széleskörű funkcióit –, és a körülötte található elemek a formájuk és az elhelyezkedésük szempontjából nagy odafigyeléssel, a használhatóságot első helyre helyezve lettek megtervezve a legapróbb részletekig.
A vadonatúj LX új generációs multimédiás rendszert kapott.
A legújabb multimédiás rendszerek alkalmazása fokozottabb kényelmet biztosít. Teljes kompatibilitás az Android Auto és a vezeték nélküli Apple CarPlay alkalmazásokkal. Az LX az alapfelszereltség részeként 10 hangszórós prémium audiorendszert kap, de opcióként a 25 hangszórós Mark Levinson Premium Surround rendszer is elérhető. A VIP modellváltozatban új generációs szórakoztatórendszer kapott helyet, amelynek intuitív kezelhetőségéről érintőpanel gondoskodik.
Az új LX-ben fejlett technológiák debütálnak a fokozott a biztonság érdekében.
A Lexus kínálatában először megjelenő ujjlenyomat-érzékelős indítógomb csökkenti az autólopás kockázatát. A Lexus Safety System + csomag legfrissebb generációja olyan aktív biztonsági rendszereket és vezetéstámogató asszisztenseket foglal magában, mint a kibővített ütközést megelőző rendszer az új vészhelyzeti kormányzássegítő asszisztens funkcióval, a továbbfejlesztett sáv- és nyomtartó rendszer, a dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika az új kanyartempó-csökkentő funkcióval, vagy az országúti segélyszolgálat. A BladeScanTM adaptív távfény-vezérlés alkalmazásával a vezető úgy használhatja a távolsági fényszórót és veheti észre időben a gyalogosokat, valamint a jelzőtáblákat, hogy közben nem vakítja el a közlekedés többi résztvevőjét.
„Annak érdekében, hogy képes legyen megfelelni a vásárlóink eltérő életstílusának, a következő koncepciót határoztuk meg az új LX megalkotásakor: Könnyedség és minőség a világ bármely útján. A célunk egy olyan jármű megalkotása volt, amely a kivételes terepképességek mellett bármilyen útviszonyok közt megállja a helyét, legyen szó városi, autópályás vagy más zord körülményekről. Mindezt úgy, hogy közben kiváló kényelmet biztosít az utasok számára. Annak érdekében, hogy még magasabb szintre emeljük az újból megújított alapelemek minőségét, a valódi utakra és a törekvésre koncentráltunk.“ – avat be Takami Yokoo, a Lexus vezető mérnöke.
„A zord körülmények közötti folyamatos elrontással, majd javítással finomítottuk az LX hagyományosan magas színvonalú terepképességeit, míg a fejlesztőcsapatunk és a hajtástechnikusaink közösen dolgoztak a lehető legjobb közúti vezethetőség elérése érdekében, hogy az újdonság kompromisszummentesen illeszkedjen a Lexus Élje át a pillanatot filozófiájához. Azt tűztük ki célul, hogy hamisítatlan Lexus élményt nyújtsunk a vásárlóknak, amely a vezető akarata szerinti gyors reakciókat biztosít. Mindemellett, hogy alkalmazkodjunk a vásárlóink világszerte eltérő igényeihez, elérhetővé tettük a négyszemélyes VIP modellváltozatot. Minden kivitel, beleértve az alapverziót is, a fejlesztőcsapat fáradtságos és szenvedélyes munkájának, valamint részletekre való odafigyelésének gyümölcsét testesíti meg. Szeretnénk Önt meghívni, hogy valódi utakon tapasztalhassa meg az új LX modellt, amelyet valódi emberek munkája és valódi emberek törekvései alkottak meg.” – teszi hozzá Yokoo.
Yoshiaki Ito, a Lexus hajtástechnikusa ekként fogalmaz: „A megújult platform és az EPS használatának köszönhetően olyan közúti képességekkel ruháztuk fel az autót, amelynek köszönhetően már abban a pillanatban megtapasztalhatja a Lexus karaktert, amint beül a volán mögé és elindul. Különösképpen a kormányzási érzetre vagyunk büszkék, amely már az elindulás pillanatától kirívó, és legyen szó szeles utakról vagy autópályás tempóról, a jármű mindig jól kezelhető marad. Ezt egy terepszakértővel közösen fejlesztettük ki, hogy tükrözni tudjuk a kemény körülmények közötti vezetés alapkoncepcióját, illetve felhasználhassuk a terepen szerzett tapasztalatokat a közúti teljesítmény javítása érdekében. Ezenkívül többször is kimentünk az autóval terepre házon belül, és azon kívül is, hogy lássuk, milyen hatása van a rossz útviszonyok kezelésére annak, amit csináltunk. Mindezt annak érdekében, hogy minden körülmények között képesek legyünk a Lexus jellegzetes karakterisztikáját biztosítani. A sokat fejlődött LX még több életet visz majd a vásárlóink hétköznapjaiba. Érdemes várni.”
“Annak érdekében, hogy a terepjárást biztonságossá tegyük, és minden körülmények között biztosítani tudjuk azt a minőséget és kényelmet, amit a Lexus karakterisztikája ígér, számos tesztet hajtottunk végre rossz útviszonyok között, így megalkotva a vadonatúj LX kiváló terepképességeit. Az összes utas kényelmének biztosítása érdekében az AHC és az AVS finomhangolását is elvégeztük, ezzel még közvetlenebb kapcsolatot teremtve a rossz minőségű utakkal, és még magasabb színvonalú utazást biztosítva. Ezenkívül, kezdve a terepkamera-rendszertől egészen a kúszásvezérlés működéséig, nagyon odafigyeltünk arra, hogy vásárlóink terepkörülmények között is kiélvezhessék az LX modellel töltött idejüket. Reméljük, hogy mindenki élvezni tudja majd az LX képességeit, amely kényelemben biztosítja a vezetés élményét a világ minden táján, bármilyen körülmények között, terepen és közúton egyaránt.” – teszi hozzá Kazuyuki Ueno, a Lexus tepepképességekért felelős hajtástechnikusa.