A WPP-hez tartozó Geometry, amely ügynökség 2021-től VMLY&R COMMERCE néven folytatja működését, bejelentette, hogy Manuel Bordét nevezte ki globális kreatívigazgatónak.
Bordé mostantól személyesen felel a VMLY&RCOMMERCE globális kreatív stratégiájáért, amelynek elsődleges célja, hogy a kreatív kereskedelmi megoldások még jobban ötvözzék a fizikai, a digitális és a social értékesítési formákban rejlő lehetőségeket. Meghatározó szerepet kap a januártól új néven működő ügynökség működtetésében, globális kreatívigazgatóként pedig közvetlenül a globális vezérigazgatóval, Beth Ann Kaminkow-val dolgozik együtt. Bordé a nemzetközi szerepvállalása mellett az észak-amerikai piacon dolgozó csapatot is irányítja.
Beth Ann Kaminkow elmondta: „Az általunk képviselt kreatív kereskedelmi célok folyamatosan új utakat kereső vezetői attitűdöt és képzelőerőt igényelnek. Ezek által képesek lehetünk az új kommunikációs csatornákban rejlő lehetőségek még hatékonyabb használatára. Manuel hisz abban, hogy a kereskedelemben rejlik jelenleg a legnagyobb kreatív potenciál, és ezáltal a márkák növekedésének lehetősége. Munkájának hatása ebben az évben igen jelentős volt globális kreatív közösségünkben, és képes volt saját csapatainkat és ügyfeleinket is arra ösztönözni, hogy új kreatív energiákat szabadítsanak fel a tervezésben és a napi munkában is. Nagyon várom a közös munkát, amellyel azt gondolom, jelentős segítséget nyújthatunk ügyfeleinknek abban, hogy a tevékenységüket a kreatív kereskedelem prioritásainak megfelelően fejlesszék.”
A kolumbiai származású Manual Bordé olyan nemzetközi szinten elismert ügynökségeknél dolgozott, mint a TBWA, a DDB és az Ogilvy. Több országban, így Dubajban, Puerto Ricoban, Panamában és Kolumbiában is alkotott, jelentős nemzetközi ügyfelek díjnyertes kampányai köthetők a nevéhez. Bordé munkáit az elmúlt években több jelentős nemzetközi díjjal ismerték el, így például Cannes Lions, D&AD, One Show, Clio Awards, Effie, Dubai Lynx, WARC díjakat is magáénak tudhat. A B&W Report kreatív vezetőkről szóló összesítésében három egymást követő évben is első helyen végzett a kelet-közép és észak-amerikai régióban, 2019-ben pedig a Communicate „40 Under 40” rangsorában Bordé lett a legsikeresebb kreatív.
„Határozott elképzelésekkel érkeztem a Geometryhez” – nyilatkozta Manual Bordé. „Olyan új generációs ügynökséget akarok ugyanis építeni, amelynek középpontjában a kreatív kereskedelmi megoldások állnak. Jómagam ebben látom most a marketingkommunikáció új frontvonalát. A Geometrynél 2019-ben ambiciózus célokat fogalmaztunk meg, amelyekkel lényegében újraértelmeztük magát a kreatív kiszolgálást, hogy a fogyasztóknak még vonzóbb, a vállalatok célteljesüléseit pedig még hatékonyabban támogató megoldásokat dolgozhassunk ki. Nagyon motivált és izgatott is vagyok, hogy mindezekért a továbbiakban személyesen felelek, partnerségben erős regionális kreatívvezetőinkkel.”
A Geometry észak-amerikai vezérigazgatója, Tyler Murray hozzátette: „Manuel kulcsfontosságú szereplője volt annak a transzformációs folyamatnak, amellyel a kreatív kereskedelmi prioritásunkat meghonosítottuk az észak-amerikai piacon. Folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket, amelyekkel a legmagasabb szintű kreatív teljesítményt biztosíthatjuk ügyfeleinknek, és számtalan sikeres ügyfél akvizíciót köszönhetünk neki. Nem csak a legmagasabb szintű minőség iránt elkötelezett, de kiváló vezető is. Egy olyan nehéz évben, mint az idei, képes volt friss energiát vinni kreatív közösségünkbe, és csapatával valamennyi belső ügynökségi programunkban aktív szerepet vállalt, inspirálva munkatársainkat és ügyfeleinket.”