A 2020 Dow Jones Fenntarthatósági Index – a vállalatok fenntarthatósági teljesítményét mérő legfontosabb, globális mutató – alapján ismét a Coca-Cola HBC lett Európa legfenntarthatóbb módon működő üdítőitalgyártója. A vállalat már tizedik éve dobogós a globális és európai üdítőitalgyártók között, az elmúlt nyolc év alatt pedig ez már a hetedik alkalom, amikor első helyen szerepel az európai rangsorban és a legmagasabb pontszámmal második helyezést ér el a világranglistán.
Az elismerést értékelve Zoran Bogdanovic, a vállalat elnök-vezérigazgatója elmondta: „A koronavírus-járvány minden eddiginél közelebb hozott bennünket a közösségeinkhez, ezért vagyok különösen büszke arra, hogy idén ismét elismerték munkatársaink és partnereink elkötelezettségét, amellyel pozitív társadalmi és környezeti hatást érünk el. Ez egy olyan vállalás, amely alapja a jövőbeni növekedésünknek és amely soha nem fog változni. Alázatosnak kell maradunk a kihívásokkal szemben és tudatában kell lennünk annak, hogy hosszú út áll még előttünk. Ez lesz a folyamatos sikerünk két kritikus eleme.”
Ez az eredmény tovább bővíti a Coca-Cola HBC fenntarthatósági teljesítményének eddigi elismeréseit, mint amilyen az MSCI ESG, a CDP Climate Disclosure, az FTSE Russell ESG és az FTSE4Good Index.
Ehhez az elismeréshez 2019-ben a Coca-Cola HBC magyarországi leányvállalata a legfrissebb Fenntarthatósági Jelentésében olvasható tevékenységekkel járult hozzá, amely itt tekinthető meg.
„2019-ben ezek az intézkedések járultak hozzá fenntarthatósági céljaink eléréséhez:
- 2010-hez képest 25%-kal csökkentettük szén-dioxid-kibocsátásunkat, ráadásul két évvel a 2020-as céldátum előtt. 2010 óta összesen 1,53 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást takarítottunk meg.
- Az áruk és nyersanyagok vásárlására fordított 3,2 milliárd euró több mint 98%-át a gyártás helyén költöttük el, ezzel is támogatva a foglalkoztatást és a vállalkozásokat azokban az országokban, ahol működünk;
- Minden Coca-Cola rendszeren belüli munkahely átlagosan további 11,8 munkahely fenntartását támogatja;
- Az #énjövőm társadalmi felelősségvállalási programunk 2017-es elindítása óta vállalatcsoportunk 28 országában több mint 203 865 fiatal vett részt a képzéseinken;
- 2017-hez képest 7%-kal csökkentettük a kockázatos területeken található telephelyeinken felhasznált víz mennyiségét;
- Vezetői pozícióink 38%-át nők töltik be, 2025-re a cél az 50% elérése.
- Öt országban négy ásványvíz márkánknál 100% -ban újrahasznosított PET-ből készült palackokat, két országban pedig 50%-ban újrahasznosított PET-ből készített félliteres Coca-Cola palackokat vezettünk be;
- A dolgozói elkötelezettségi felmérésen 90 százalékos eredményt értünk el, ami 1%-kal meghaladta a FTSE 100 – a Londoni Értéktőzsde legfontosabb részvényeit tömörítő index – vállalatok átlagát.
- A járvány első időszakában több mint 4 millió liter italt adományoztunk a frontvonalban dolgozóknak és élelmiszerbankoknak, emellett a The Coca-Cola Alapítvánnyal együtt összesen 10 millió dollárral támogattuk a Vöröskereszt kezdeményezéseit és HORECA vevőpartnereinket.
Fenntarthatósági küldetésünk
2018 szeptemberében hirdettük meg 2025-ös fenntarthatósági céljainkat, amelyek hat fő területre koncentrálnak: a károsanyag-kibocsátás és a vízfelhasználás csökkentésére, a fenntartható vízgazdálkodásra, a Hulladékmentes Világra, az alapanyagaink fenntartható forrásból való beszerzésére, az egészséges táplálkozásra, valamint munkatársaink és közösségeink jólétére. Az elmúlt években már sikerült jelentős eredményeket elérnünk a fent megnevezett területeken, a célok teljesítése pedig a terveknek megfelelő ütemben halad.”