A világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota a jövőben olyan különleges bevonat-rábélyező gépet használ majd, amelynek révén jelentősen mérsékelhető a környezeti terhelés és átalakítható a bevonatképzési eljárás, miután szükségtelenné teszi a galvanizálási eljárást. A japán autógyártó az iparág általános károsanyagkibocsátásának csökkentése érdekében versenytársai számára is elérhetővé teszi a technológiát.
A Toyota bejelentette, hogy sikerült a világon elsőként kifejlesztenie egy olyan felületkezelési bevonat-rábélyező technológiát, ami egy fémionokat áteresztő polimer membránt (szilárd elektrolit membránt) visz fel a felületekre – méghozzá a bélyegzőhöz hasonlóan kizárólag oda, ahol bevonatot kell képezni. Ezt a technológiát az elektronikai alkatrészek réz-, nikkel- és más fémrétegekkel történő bevonása során alkalmazzák. A Toyota egyúttal azt is bejelentette, hogy együttműködésre lép a Mikado Technos és a Kanematsu nevű cégekkel a fenti technológián alapuló, újfajta bevonatképző gépek gyártására, értékesítésére és elterjesztésére. Ez az új bevonat-rábélyező gép szükségtelenné teszi a galvanizálási eljárást, amikor a bevonatot igénylő alkatrészeket galvánfürdőbe merítik, holott egészen idáig ez volt a legelterjedtebb bevonatképzési eljárás. Ennek köszönhetően drámai mértékben – nagyjából harmincad részére – csökkenthető a keletkező hulladékoldat mennyisége és a CO₂kibocsátás is, ami jelentősen mérsékli a gyártási folyamat környezeti terhelését és időigényét.
A Toyota úgy döntött, hogy kereskedelmi forgalomba hozza az új bevonat-rábélyező gépet, ami így szélesebb körben elterjedhet, méghozzá számos ágazatban (vagyis a Toyoták gyártásában részt vevő üzleti partnerek körén kívül is), hogy mindenki kamatoztathassa a technológia környezetvédelmi és egyéb előnyeit. A Toyota a Mikado Technos sajtológép-gyártó rendelkezésére bocsátja az eljárással kapcsolatos szabadalmait és szakértelmét, hogy az a saját technológiáját is integrálva fejlesszen és gyártson bevonat-rábélyező gépeket, amelyeket majd a Kanematsu vállalat hálózata értékesít.
A Toyota elképzelése szerint a következő két-három év során a bevonat-rábélyező gépet bizonyos cégek tesztelik majd. Ezt követően 2023-tól vagy 2024-től kezdve széles körben forgalmazzák a sorozatban gyártott új gépeket az összes felhasználó számára.
A Toyota a Toyota Environmental Challenge 2050 nevű kezdeményezés keretében hirdette meg a „Gyártás nulla CO₂-kibocsátással” programot, aminek célja, hogy hozzájáruljon egy fenntarthatóan működő társadalom létrehozásához. A Toyota csoport egyesült erővel dolgozik a fenti kihívás teljesítésén – a csoporton belül bevezetve a bevonat-rábélyegző gépek alkalmazását –, illetve fokozatosan mérsékelve a gyártási folyamat során kibocsátott CO₂ mennyiségét. Az újonnan kifejlesztett bevonat-rábélyező gép fejrészének felső felében található egy oldat, a fej csúcsán pedig egy fémionokat áteresztő, szilárd elektrolit membrán; ezt nyomják rá a bevonatot igénylő felületekre. Ez a felépítés lehetővé teszi, hogy a fej csúcsán elhelyezett szilárd elektrolit membrán kizárólag azokkal a felületekkel érintkezzen, amikre bevonatot kell felvinni. Ha áram folyik a vezetőben, akkor az – egy bélyegzőhez hasonlóan – fémréteget visz fel a membránnal érintkező felületre. A hagyományos galvanizálási eljárás során az alkatrészeket teljesen bemerítik a réz-, nikkel- vagy egyéb fémoldatot tartalmazó galvánfürdőbe, majd áram hatására a fémfilm teljesen bevonja azokat. Több, nagyméretű galvánfürdő szükséges a felületek bevonásához, illetve azokat az eljárás előtt és után is le kell mosni. Emellett nagy mennyiségben kell fémoldatokat is használni, és mivel az egész alkatrész elmerül az oldatban, nagy mennyiségben keletkezik mérgező hulladék is. A teljes bevonatképzési eljárás – beleértve a levegőbe kerülő mérgező anyagok eltávolításához szükséges berendezést – és a hulladékoldat kezelése is igen költséges.