Tavaly novemberben választották meg a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) új elnökségét, akik gőzerővel kezdtek bele a kitűzött célok megvalósításába, azonban a terveket a koronavírus felülírta. A szervezet gyorsan reagált a kialakult munkaügyi és járványügyi helyzetre, különféle szolgáltatásokkal támogatva egyéni, ügynökségi és vállalati tagjait. A megfelelő érdekképviselethez azonban elengedhetetlen, hogy a Szövetséghez minél több PR szakember csatlakozzon, ezért az új ügynökségi és vállalati tagok most kedvezményes tagdíjjal, az egyéni tagok pedig tagdíjfizetés nélkül léphetnek be a szövetségbe.
„Számos olyan célkitűzést – az új arculattól egészen a tagsági díjak újragondolásáig – sikerült megvalósítanunk az első negyedévben, amelyek hozzájárulnak a szövetség megújulásához. A válsághelyzet azonban komoly kihívások elé állította a szakmát, ezért igyekeztünk mind széleskörű szakmai, mind emberi támogatást nyújtani. Szakmai ajánlást tettünk közzé a koronavírussal kapcsolatos kommunikációs és szervezetirányítási tevékenységre vonatkozóan, és elindítottuk a heti ügynökségvezetői virtuális beszélgetés-sorozatot, hogy tagjaink tapasztalataikkal segíthessék egymást és heti szintre sűrítettük a hírlevelünket.” – mondta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.
Természetesen a munka itt nem áll meg, az új helyzet ugyanis rávilágított arra, hogy mennyire fontos a szakmán belüli összetartás és egymás támogatása. Ezért úgy döntött az MPRSZ elnöksége, hogy új lehetőséget teremtenek azon PR szakembereknek, akik eddig nem csatlakoztak a szövetséghez arra, hogy bekapcsolódjanak a szakmát érintő párbeszédbe.
Mostantól az új egyéni tagok ingyenesen, a vállalati, ügynökségi és civil szervezetek pedig 50%-os kedvezményes áron csatlakozhatnak a Magyar PR Szövetséghez és élvezhetik a teljes jogú tagság előnyeit.
„Azoknál a nemzetközi PR szervezeteknél, ahol vezető vagyok, azt látjuk, hogy a szakmában dolgozók 20-25%-a tagja valamilyen szakmai szövetségnek. A magyarországi piacon a 80-100 PR fókuszú ügynökség mellett több mint 1200 vállalkozás hivatalos főtevékenysége a PR, de sokan dolgoznak egyéni vállalkozóként is a szakmában, a vállalati oldalon vagy a civil szférában tevékenykedő szakemberekről nem is szólva. Összességében 4-6000 gyakorló szakemberre becsüljük a hazai szakmai közösséget, és szeretnénk, hogy minél többen képviseljék véleményüket, meglátásaikat, tapasztalataikat a szövetségben, ezzel erősítve egymást és a szakmát” – tette hozzá Sztaniszláv András.
A közös építkezés fontos része az újraindulásnak, amihez minél több szakember véleményét szeretnék meghallgatni. Lehetőséget nyújtunk a munkát kereső PR szakembereknek, hogy az önéletrajzukat, a munkatársat kereső vállalati, ügynökségi tagoknak pedig, hogy állásajánlataikat ingyenesen feltöltsék a szövetség weboldalára. A szövetség fontos szolgáltatása a tudásmegosztás, így a tagok hozzáférhetnek a nemzetközi partnerszervezetek által megosztott szakmai anyagokhoz is.
A megújuló MPRSZ célja, hogy egy nyitottabb, modernebb, szolgáltató jellegű szervezetté váljon a jövőre esedékes 30. születésnapjára. E törekvésének kézzelfogható eredményei:
- hogy idén a PR szakma is felkerült a reklámtortára,
- a hagyományos évi krízistérkép mellett,
- megjelent az első B2B influencer kiadvány,
- illetve a gyerek-influencerek kapcsán is elindítottak egy párbeszédet a vállalatokkal, ügynökségekkel és influencerekkel.