Két nagyváros, Párizs és New York is magyarországi mintára rendezett lóversennyel egybekötött Food Truck Show-t az utóbbi években. Az ügető- és galoppversenyek világszerte nézőhiánnyal küzdenek, ezért figyeltek fel külföldön a magyar rendezvény sikerére. Az utóbbi négy évben megháromszorozódott a Kincsem Park látogatóinak száma és a fogadások forgalma, ami nagymértékben a gasztrofesztiválnak köszönhető.
Világszinten fogynak a nézők a lóversenypályákon, a legtöbb országban keresik a lehetőségeket, hogy a fiatal generációval is megismertessék és megszerettessék az ügető- és galoppversenyeket. A szervezők számára már nem csak a fogadások számának növelése a cél, elsősorban a lelátókat szeretnék megtölteni és újra felépíteni a lóversenyek kultúráját. A siker egyik kulcsa egy váratlan megoldás lett, amit magyar minta alapján már Franciaországban és Amerikában is alkalmaznak.
2015-ben először rendeztek Food Truck Show-t a Kincsem Parkban, ötven food truckkal a lelátó mögötti udvaron. Az első ilyen hétvégén 25 ezer ember látogatott el a rendezvényre, így a sikeren felbuzdulva azóta évi két Food Truck Show-t is rendeznek. Többek között ennek is köszönhető, hogy a Kincsem Park nézőszáma és a fogadások forgalma háromszorosára nőtt az elmúlt négy évben.
Egyre többen érdeklődnek az információs pultnál az alapvető versenyszabályokról, innen tudjuk, hogy még mindig nő az új vendégek száma. „A legbüszkébbek mégis azért vagyunk – és ezt csodálják a külföldi partnerek is – mert a rendezvény családi programmá tette a lóversenyeket, rengetek gyerek és fiatal ismerte meg a ezt a műfajt a gasztrofesztiválnak köszönhetően” – mesélte Horváth Zalán, a Kincsem Park ügyvezető igazgató-helyettese.
A szakértő szerint a hatalmas látogatószámra és fiatal vendégekre gyakran rácsodálkoznak a külföldi partnerek egy-egy nemzetközi futam alkalmával.
Így kezdett hasonló rendezvény szervezésébe például a Paris Longchamp lóversenypálya is, ahol szintén sikereket aratott a street food és lovi kombinációja.
„Még egy olyan városban, mint New York, a Meadowland lóversenypályán is problémát jelent a közönségszervezés és az új generációk bevonása. Ott is a mi tapasztalataink és javaslataink alapján csoportosították a truckokat nagyon pozitív eredménnyel” – tette hozzá Horváth Zalán.
A rendezvény nemcsak a Kincsem Parknak, a truckoknak is megéri: míg 2015-ben alig 50, idén már több mint száz jelentkező street foodosból állítják össze a rendezvény gasztrokínálatát. A program ugyanis az autóknak is egyedülálló, hiszen a vendégek átlagosan 6-8 órát töltenek a helyszínen, és átlagosan legalább két fogást kóstolnak meg. Ráadásul a Food Truck Show-t minden alkalommal továbbfejlesztik: 2017-től utcaművészek versenyével, gyerekprogramokkal, zöld játszóházzal is várják a látogatókat.