Rekordszámú borászat és új magyar borarculat a ProWein Düsseldorfon

Hírek Kiemelt

A Magyar Turisztikai Ügynökség jóvoltából Magyarország idei részvétele minden eddiginél sikeresebb volt a bor és szeszesital ágazat legjelentősebb szakvásárán, a 2019. március 17. és 19. között megrendezett 25. ProWein Düsseldorf borvásáron. Az ország mind a hat borrégióját képviselve rekordszámú, 39 magyar pincészet mutatta be borait a 320 négyzetméter alapterületű, látványában teljesen megújult magyar standon. Itt mutatkozott be először a nemzetközi közönség előtt a magyar bor új márkakoncepciója, melynek középpontjában az alkotó ember áll: a magyar borász.

Magyarország hagyományosan minden évben képviselteti magát a világ legnagyobb borvásárán, a ProWein Düsseldorfon. A vásár 1994 óta ad otthont a borszakma legfontosabb nemzetközi képviselőinek és első számú találkozóhelye a világ borászatainak, borkereskedőinek, borszakíróinak, importőröknek és véleményvezéreknek.

Magyarország számára az idei megjelenés különösen jelentős volt. Egyrészt rekordot döntött a részt vevő magyar borászatok száma: hazánk még sosem képviseltette magát közel 40 borászattal közösségi magyar standon. Emellett a ProWein Düsseldorf keretében debütált a nemzetközi szakmai- és nagyközönség előtt az új magyar bormárka. A márkakoncepciót március 1-jén, a Borjog és Bormarketing Konferencián mutatta be az MTÜ, amelynek mentén épülnek fel mostantól a nemzetközi kiállítások magyar standjai is.

A magyar standot hatalmas érdeklődés övezte, amely számos különleges programot kínált az érdeklődőknek.  A közönséget 11, teltházzal zajló mesterkurzus vezette végig a magyar borok sokszínű világán, melyeket a borszakma nemzetközileg is elismert képviselői tartottak, közöttük öt Master of Wine címmel rendelkező előadó. Így előadott többek közt Tim Atkin Master of Wine, akit számos nemzetközi szaklap a világ egyik legbefolyásosabb borkritikusának nevez. Atkin előadásának témája a magyar bor csúcstermékének számító Tokaji Aszú volt. Emellett olyan témákban vehettek részt mesterkurzuson az érdeklődők, mint „A balatoni borrégió északi és déli partja”, „Tokaj: hagyományok és trendek”, „Jellegzetes magyar fajták”, „Hűvös klímájú borvidékeink” vagy „Villány két arca”.

A bor mellett a hazai gasztronómia is szerepet kapott a standon. Forrai Miklós séf készített borkorcsolyákat a vendégeknek, így a jellegzetes magyar alapanyagokkal és ételekkel is megismerkedhetett a közönség. A kiállítás második napján az egyre népszerűbb, kötetlen hangulatú Bar Time Budapest! fogadás zárta a magyar stand aznapi programjainak sorát. Az eseményt Horváth György és Torzsa Gabriella zenei előadása kísérte.

A Magyar Turisztikai Ügynökség évről évre egyre nagyobb számú borászatnak nyújt lehetőséget a bemutatkozásra azzal a céllal, hogy népszerűsítse a magyar borkultúrát, növelje a magyar bor nemzetközi presztízsét, elősegítse a borexporttal kapcsolatos üzleti lehetőségek bővítését és népszerűsítse Magyarországot, mint borturisztikai desztinációt.

SOCIAL MEDIA