Rekordméretű a magyar gumiabroncspiac

Hírek

Minden eddiginél több, összesen 3,1 millió darab gumiabroncsot értékesítettek Magyarországon a gyártói képviseletek a gumiabroncs nagy- és kiskereskedőknek, ami 9,7 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A gumiabroncs-értékesítés bővülése jól jelzi a magyar gazdaság bővülését is, és regionális összehasonlításban is kiemelkedőnek tekinthető.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség adatai szerint 2018-ban az Europool statisztikai kimutatásban szereplő gyártók minden olyan járműre több gumiabroncsot értékesítettek, ami pneumatikus kerekeken közlekedik, vagyis minden gumiabroncs-kategória eladásai bővültek.

A személygépkocsi-gumiabroncsok értékesítése 9 százalékkal (2 420 000 db), az SUV (városi terepjáró) gumik eladásai 23 százalékkal (182 000 db), a motorkerékpár-autógumik eladása 5 százalékkal (58 000 db), a kisteherautó-abroncsok értékesítése pedig szintén 5 százalékkal (258 000 db) bővült.

„A gumiabroncs-értékesítés a gazdaság teljesítményének egyik legjobb indikátora, hiszen minden gazdasági tevékenységhez mobilitás, a mobilitáshoz pedig gumiabroncs szükséges – mondta Hunyadi Szabolcs, a Magyar Gumiabroncs Szövetség elnöke.

„A magyar gazdaság jó teljesítményét jelzi, hogy a magáncélú – személygépkocsi és motor – abroncsok értékesítésének bővülése mellett soha nem látott méretűre nőtt a nehézgépjármű-gumiabroncsok értékesítése is” – tette hozzá a szövetség elnöke.

A szövetség értékesítési adatai szerint a nehézgépjárművekre való gumiabroncsok szegmensében a teherautó- és autóbuszgumik értékesítésénél 21 százalékkal (180 000 db), földmunkagépekre való gumiabroncsok eladásainál 25 százalékkal (642 db), a mezőgazdasági gépekre való gumiabroncsokból pedig 12 százalékkal (16 800 db) több fogyott az egy évvel korábbi mennyiséghez képest.

A gumiabroncs-értékesítésnek évszak szerinti bontást tekintve a nyári gumik piaca 1,5 százalékkal (1 184 000 db), a téli gumik eladásai 12 százalékkal (1 565 000 db), miközben a hosszú idő után újra divatba hozott négy évszakos abroncsok eladása óriási mértékben, 48 százalékkal (96 000 db) nőtt, igaz a szegmens részesedése még így is csak 3,5 százaléka a teljes magyarországi gumiabroncspiacnak.

„A magyar abroncspiac bővüléséhez nagyban hozzájárult az újautó- és új nehézgépjármű-értékesítések növekedése, amely immár a 2008-as gazdasági válság előtti szintekre emelkedett. A legtöbb gumiabroncsot szakszervizekben, hagyományos gumiabroncs kiskereskedőknél, illetve online gumikereskedőknél vásárolták a magyar autósok és nehézgépjármű-tulajdonosok. Az értékesítési csatornák közül az internetes abroncs eladások volumene bővül a legnagyobb mértékben, itt a növekedés ismét két számjegyű volt” – mondta el Hunyadi Szabolcs.

A gumiabroncsipar a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata. Az iparágban foglalkoztatottak száma folyamatosan nő, közvetlenül mintegy 6 ezer, közvetve pedig több mint 15 ezer fő. A Magyar Gumiabroncs Szövetség becslése szerint a magyar gumiabroncs-iparág a GDP 1,5 százalékát állítja elő. Az iparág belföldi értékesítésének és exportjának értéke tavaly már meghaladta az 528 milliárd forintot.

SOCIAL MEDIA