Nem kevesebb mint 50 milliárd forintos keretszerződést kötött a Rogán Antal alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal a feladatra.
A győztes Moonlight Event Kft. már eddig is fürdött az állami megrendelésekben. Ami egyáltalán nem véletlen. A cég tulajdonosa ugyanis az a Balásy Gyula, aki Rogánék jóvoltából lett sokszoros milliárdos – írja a 444.hu.
Balásy két cégével uralja a teljes állami kommunikációt, ami lényegében a kampányok megtervezése, legyártása és az üzenet eljuttatása. Egy keretmegállapodásnak köszönhetően a New Land Média és a Lounge Desing évek óta monopolszerepben van ezen a területen. Nemcsak a kormány kampányüzeneteivel szórják meg az országot – legutóbb például a homofób népszavazás plakátjaival -, de minden állami cég rajtuk keresztül kénytelen bonyolítani a kampányát. A két Balásy-cég nettó árbevétele 2017-2020 között 249 milliárd forint volt. Ennek nagyon nagy százaléka állami megrendelőtől. Csak ez a két cég 17 415 100 000 (17,4 milliárd) forint tiszta hasznot hozott 2017 és 2020 között Balásynak személyesen, ennyi pénz vett ki osztalékként – teszik hozzá.
Hasonló konstrukció alakul a rendezvényszervezésben is. 50 milliárd forintos keretszerződésre írt ki a Nemzeti Kommunikációs Hivatal közbeszerzést tavaly december 8-án, december 23-án már be kellett adni az ajánlatokat. A nagyon rövid határidőt ketten vállalták be: a Moonlight Event Kft. és a rendezvénytechnikát biztosító Visual Europe Zrt. konzorciuma (mindkettőben tulajdonos Balásy), illetve a Rókusfalvy testvérek (Pál és Gábor) Roxer Kommunikációs Ügynökség Kft.-je.
Fotó: Headway/unsplash.com