Mai vendégeim dr. Fáczán Gábor, az NMHH online platformok főosztályvezetője és Kovács Tibor, az MLE elnöke.
Az Európai Parlament 2022-ben fogadott el két jogszabályt a digitális szolgáltatásokról és digitális piacokról. Beszélgetésünk elsősorban a DSA (Digital Services Act) körül forog, de röviden azt is tisztázzuk, mi a DMA (Digital Markets Act) lényege. A DSA kapcsán először azt tisztázzuk, mit jelent a direktíva a hatóság szemszögéből. Milyen területeket/vállalatokat, szolgáltatásokat szabályoz a DSA? Milyen alapvető kötelezettségei vannak a közvetítő szolgáltatóknak?
A jogszabály az online platformokat szabályozza – akkor hogy kerülnek ide a kiadók, médiacégek? A bevezetőben megismert szempontokból nekik mire kell figyelniük?
Milyen kereskedelmi aspektusai vannak a DSA-nak? Mennyiben érinti a fórumok, piacterek, apróhirdetések, videomegosztás területét? Milyen lehetőségek lesznek a panaszkezelés, a vitarendezésre?
Beszélünk a sajtókiadók és közvetítők kapcsolatáról, itt olyan fogalmak kerülnek elő, mint a pluralizmus, a szerzői jog, a megbízható bejelentők, valamint a hírnév és a bizalom. Szóba kerül az online hirdetések szabályozása, és azt is megbeszéljük, milyen kritériumok alapján definiálja a jog a technológiai óriáscég fogalmát. Végül, de nem utolsó sorban kitérünk arra is, milyen feladatok várnak 2024-ben és később a hatóságra és a kiadókra a DSA-val kapcsolatban.