Mai vendégem Sopov István, az Adaptive Media stratégiai igazgatója, a Digitális
Közönségmérési Tanács és az IAB Hungary elnöke.
Sopov István még műegyetemi évei alatt került kapcsolatba a Port.hu alapítójával,
Veszelovszki Zsolttal. Miután lediplomázott, előbb a weboldal főszerkesztője, majd
értékesítési vezetője lett. Lényegében ebből a tevékenységből nőtt ki az Adaptive Media
online sales house, amely a mai napig a piac egyik legnagyobb szereplője.
A Digitális Közönségmérési Tanács tíz éve gondoskodik arról, hogy a hazai piac megbízható
mérési adatokhoz jusson. Sopov Istvánnal beszélünk arról, kik és milyen céllal hozták létre a
szervezetet és az milyen szolgáltatásokat nyújt. Áttekintjük, mekkora a hazai piac, hány
szereplőt mérnek (és hányat nem), és akiket mérnek, azokat milyen módszertannal.
Beszélünk a másik nagy szakmai szervezet, az IAB tevékenységéről is. Tisztázzuk, mit tesz a
nemzetközi és a hazai IAB az online piac fejlődéséért, beszélünk a költési trendekről, a
reklámtorta nagyságáról, és kitérünk arra is, milyen esélyei vannak a magyar
tartalomgyártóknak a globális játékosokkal szemben.
Végül megbeszéljük, mi várható a következő hónapokban, mi mindent tervez a DKT és az
IAB, milyen lehet az ősz és a tél a piacon, és ha jön a sokak által elkerülhetetlennek tartott
recesszió, annak milyen következményi lehetnek a magyar tartalomipar számára.